دریافت ۱۷۰ اثر از ۱۱ کشور در جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی

حیدری آل‌کثیر، با اشاره به برگزاری سیزدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان عربی به میزبانی خوزستان، گفت: ۱۷۰ اثر در دو بخش شعر فصیح و شعر شعبی از ۱۱ کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، مرتضی حیدری آل‌کثیر، بعد از ظهر امروز دوشنبه (24 بهمن) در نشست خبری سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال جشنواره شعر رضوی به زبان عربی با رویکرد جدید بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، هم از حیث آثار ارسالی و هم حضور داوران بین‌المللی و شرکت شاعران شاخص عرب ارتقا داشته است.

 

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی، با بیان اینکه از اعلام فراخوان جشنواره تا 15 بهمن که آخرین مهلت ارسال آثار بود، 170 اثر در دو بخش شعر فصیح و شعر شعبی ارسال شد، افزود: این آثار از 11 کشور جهان از جمله چاد، ساحل عاج، لبنان، سوریه، عراق، فلسطین، یمن، امارات، ایران و ... هستند.

 

وی اضافه کرد: از 170 اثر ارسالی 10 اثر به دلیل رعایت نکردن نکات فنی شعر، حذف شد و در بررسی و غربالگری بعدی 70 اثر در بخش شعبی و 70 اثر در بخش فصیح تایید شد و در نهایت در بخش فصیح 15 اثر به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی شدند.

 

حیدری آل‌کثیر، با اشاره به اینکه در بخش شعر فصیح، برای اولین بار 90 قصیده دریافت کردیم، این در حالی است که سال‌های قبل بین 50 تا 60 اثر ارسال شده بود، عنوان کرد: داوری بخش فصیح شب گذشته پایان یافت و سه نفر برگزیده شدند که از کشورهای سوریه، بحرین و ایران هستند و شاعرانی نیز شایسته تقدیر خواهیم داشت.

 

وی تصریح کرد: در بخش شعبی رقابت بسیار نزدیک است و داوران همچنان در حال بررسی آثار هستند و قرار است 15 قصیده را به عنوان نامزد دریافت جایزه معرفی کنند که از بین آنها، سه نفر برگزیده می‌شوند و افراد شایسته تقدیر هم خواهیم داشت.

 

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی، با بیان اینکه داوران بخش فصیح «نجاج‌الارسان» از عراق  و «ناصر زین» از بحرین هستند، ابراز کرد: امشب افتتاحیه جشنواره شعر رضوی به زبان عربی را در شهرستان باوی خواهیم داشت که با حضور چند تن از شاعران استان و مسئولان برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه از (1 تا 10 اسفند) چهار محل دیگر در هویزه، دزفول، بهبهان و شوش خواهیم داشت و اختتامیه جشنواره نیز در شوش و در یادمان دعبل خزاعی برگزار می‌شود، یاد آور شد: در بخش بین‌الملل نیز یک ماه پیش یک محفل شعر در بصره عراق برگزار شده و بناست بعد از اختتامیه این فعالیت‌ها ادامه داشته باشد و در نجف و عمان نیز دو محفل شعر دیگر با حضور شاعرانی از کشورهای عربی و ایران خواهیم داشت.

 

کد خبر 1252571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha