سومین جشنواره کالاهای فرهنگی کردستان با عنوان «خه‌لات» برگزار می‌شود

دریایی گفت: سومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان کردستان با عنوان «خه‌لات» از سری برنامه‌های هشتمین دوره جشنواره «فیروزه» در استان برگزار می‌شود.

علی اصغر دریایی_مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان_ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان اظهار کرد: سومین جشنواره کالاهای فرهنگی استان کردستان «خه‌لات» از سری برنامه‌های هشتمین دوره جشنواره «فیروزه» با سه رویکرد ایده‌های استارتاپی، کسب‌و‌کارهای نوپا و کسب‌و‌کارهای تجاری شده و فعال همزمان با سراسر کشور در استان کردستان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: هدف از برگزاری جشنواره فیروزه«خه لات» ترویج، تولید و مصرف کالاها و محصولات فرهنگی ایرانی، تشویق تولیدکنندگان به تولید کالاهای فرهنگی، ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی، رونق بازار مصرف کالاهای فرهنگی و پشتیبانی و حمایت از محصولات فرهنگی تولید شده در استانها و مطرح کردن آن در سطح ملی و بین‌المللی است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان به شرایط آثار ارسالی به این جشنواره اشاره و بیان کرد: آثار ارسالی باید دارای نماد فرهنگی منطقه، کارکردهای آموزشی، سرگرمی و ورزشی باشد، همچنین به عنوان سفیر فرهنگ و ارزش‌های بومی و ملی در آن موجود و در داخل و خارج ایران رسالت انتقال پیام‌‌های درست از هر منطقه و ارزش‌های مستتر در آن را داشته باشد.

 

وی ادامه داد: ایده‌های فرهنگی استارتاپی، کسب و کارهای فرهنگی نوپا و کسب و کارهای فرهنگی تجاری شده و فعال در حوزه‌های مختلف از جمله اسباب‌بازی و عروسک اقوام ایرانی، نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، هدایای فرهنگی با توجه به خرده فرهنگ‌های اقوام ایرانی دسته‌بندی می‌شوند.

 

دریایی با اشاره به قالب و موضوعات جشنواره گفت: قالب‌ها و موضوعات جشنواره علاوه بر اسباب بازی، شامل عروسک، نوشت‌افزار و هدایای فرهنگی است.

 

وی به چگونگی ارسال آثار اشاره و اظهار کرد: برگزاری جشنواره حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی استان‌ها به صورت مجازی از طریق زیر ساخت الکترونیکی https://jayezehfiroozeh.farhang.gov.ir انجام خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان یادآور شد: برندگان در این جشنواره علاوه بر دریافت هدیه نقدی و لوح جشنواره از خدمات صندوق بیمه هنرمندان نیز بهره‌مند می‌شود.

کد خبر 1252796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha