ایران اسلامی طلایه‌دار وحدت و تقریب مذاهب است

آخوند نوری‌زاد با بیان اینکه امروز ایران اسلامی یکی از طلایه‌داران وحدت و تقریب در جهان اسلام است‌، گفت: تلاش همه علما و افرادی که در جامعه صاحب نفوذ هستند، حفظ وحدت و دعوت مردم به اتحاد و همبستگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، عبدالباسط آخوند نوری‌زاد امروز (چهارشنبه ۲۶ بهمن) در دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در شمال کشور اظهارکرد: آرزوی دیرینه و همیشگی مسلمانان داشتن حکومتی اسلامی و برگرفته از مضامین اسلامی و مفاهیم قرآنی بوده است و خداوند متعال را شاکر هستیم که این آرزوها و امیدها با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با رهبری امام خمینی (ره) و خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری محقق شده و به منصه ظهور رسیده است.

 

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: احکام و ادیان الهی و آسمانی دشمنانی را در داخل و خارج دارند اما با رهبری داهیانه مقام معظم رهبری نقشه‌های دشمنان نقش برآب شده است و ناامید شده‌اند.

 

وی بیان کرد: مطالعه و بررسی کتب علمای معاصر، متاخرین و متقدمین نشان می‌دهد اساس دین اسلام بر دو مولفه «کلمه توحید» و «توحید کلمه» است. همانگونه که همه به وحدانیت و خداپرستی اعتقاد داریم باید به وحدت کلمه نیز اعتقاد داشته باشیم.

 

آخوند نوری‌زاد حفظ وحدت را از اوجب واجبات دانست و گفت: بعد از هجرت پیامبر اکرم (ص) به مدینه و پس از ساخت مسجد، اساسی‌ترین اقدام آن حضرت ایجاد برادری بین مهاجرین و انصار بود. چراکه وحدت و اتحاد مسلمانان از مهم‌ترین و اساسی‌ترین موضوعات در اسلام است.

 

وی ادامه داد: تلاش همه علما و افرادی که در جامعه صاحب نفوذ هستند، حفظ وحدت و دعوت مردم به اتحاد و همبستگی است.

 

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس تشکیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: در سال ۱۳۶۸ این مجمع به فرمان رهبر معظم انقلاب در کشورمان تشکیل شد. این مجمع در مصر هم فعال بود اما با توجه به اتفاقات و مسائل سیاسی که در آن کشور رخ داد، فعالیتش در مصر رو به خاموشی رفت اما در ایران اسلامی فعالیت این مجمع روز به روز گسترده‌تر شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: گسترش معارف اسلامی، دفاع از قرآن و سنت پیامبر (ص)، آشنایی و تفاهم بین مذاهب و رفع شبهات بین مذاهب اسلامی از اهداف اصلی مجمع تقریب مذاهب است. امروز ایران اسلامی یکی از طلایه‌داران وحدت و تقریب در جهان اسلام است‌.

 

آخوند نوری‌زاد ادامه داد: در کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وحدت شیعه و سنی به نحو احسن اتفاق افتاده و در استان گلستان نیز شیعه و سنی برادروار در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز دارند و همواره در شادی‌ها و غم‌ها در کنار یکدیگر هستیم.

 

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از مسئولیت‌های اجرایی از معاون استاندار، چند فرماندار، مدیر و روسای ادارات در استان گلستان از اهل سنت هستند. این از برکات انقلاب اسلامی است‌. خدمات نظام جمهوری اسلامی به طلاب و روحانیون، ائمه جمعه، مساجد و مدارس اهل سنت قابل شمارش نیست. بنده به عنوان خادم دین در منطقه بیش از ۲۰ سال است که در دستگاه قضایی استان به عنوان قاضی فعالیت دارم و هم برای برادران و خواهران شیعه و اهل سنت قضاوت کرده‌ام؛ این خود از برکات انقلاب اسلامی است‌ که دشمن نمی‌خواهد آن را ببیند.

 

 

کد خبر 1252877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha