ویژگی های کمتر گفته شده شخصیت شهید سلیمانی/ عزم او در برابر همه مخالفت ها تعیین کننده بود

سردار احمدیان با برشمردن برخی ویژگی های برجسته شهید سلیمانی گفت: مزیت بزرگ ایشان، دست یافتنی بودن اوست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار علی اکبر احمدیان، پنج‌شنبه (۲۷ بهمن) در اولین یادواره ۹۱ شهید مربی و دانش آموز دبیرستان سپاه در سخنانی گفت: پاسداشت شهدا فقط به اظهار محبت نسبت به ایشان و خانواده شهید نیست که خانواده شهید وقتی احساس مسرت و آرامش می کند که ببیند دیگران راه شهید را ادامه می دهند.

 

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه پاسداشت شهدا در ایران با فداکاران همه دنیا از اساس و پایه متفاوت است؛ افزود: آنجا نگاه به فداکاران به عنوان محروم و جامانده است اما نگاه ما به شهدا، انسان های دارا و ثروتمند است.

 

وی شاخص ترین نماد برای ادامه راه شهدا را شهید سلیمانی دانست که صاحب مکتب است و ادامه داد: مکتب او مکتب همه شهدای لشکر ۴۱ ثارالله و مکتب شهدای نیروی قدس و همه شهدای جهان اسلام و جبهه مقاومت است.

 

سردار احمدیان با طرح این سوال که چگونه باید از شهید سلیمانی درس گرفت؟ اظهار کرد: مزیت بزرگ ایشان، دست یافتنی بودن او است که از شهید سلیمانی روستای قنات ملک تا به عنوان برجسته ترین عنصر مقاومت در طول تاریخ حداقل ۱۰۰ ساله ما، دست یافتنی است.

 

وی شهید سلیمانی را آیتی بر وجود خداوند، حقانیت انقلاب اسلامی و آیتی بر "شدن" دانست و تصریح کرد: بودن خدا را در سیر شهادت شهید سلیمانی می توان دید که اگر همه خلق خدا با همه رسانه های جهان اتفاق کنند تا بخواهند شهید سلیمانی بسازند و چهره کنند محال است و این فقط از خدا بر می آمد.

 

سردار احمدیان ادامه داد: شهید سلیمانی ثابت کرد اگر کسی برای خدا کار کند، خدا در جای لازم برای او کار می کند و رسانه دل دست خدا است.

 

وی با افزودن این مطلب که شهید سلیمانی از بستر انقلاب برخاست و سلیمانی قنات ملک شد شهید سلیمانی عالم؛ بیان کرد: معلم مکتب شهید سلیمانی امامین انقلاب است و اگر ایشان نبودند و حمایت ها و هدایت ها و نهی و امر مقام معظم رهبری نبود، این شهید سلیمانی نبود؛ برجسته بود اما این نبود و حداکثر در مجموعه محدودی در کرمان درخششی پیدا می کرد لذا انقلاب اسلامی و امام این امکان را برای شهید سلیمانی فراهم کرد.

 

رئیس مرکز راهبردی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی، آیت الهی برای شدن بود که می شود "شد" پس برای همه ما نیز حجت تمام شد زیرا چه در قنات ملک و لشکر ثارالله و...هیچگاه کسی او را چهره فرهنگی نمی شناخت که چهره میدانی می شناختند اما امروز همه فرهنگی های کشور ما در هر عرصه ای که می خواهند کار کنند به او تاسی می کنند و در همه عرصه ها فرهنگساز شد.

 

وی شهید سلیمانی را استراتژیستی دانست که محاسبات او به توفیق الهی ردخور نداشت و افزود: هر کسی خواسته که بشود، انقلاب به او میدان داده و ما باید از شهید سلیمانی الگو بگیریم.
 

 

سردار احمدیان سپس با برشمردن برجستگی شهید سلیمانی اظهار کرد: اول اینکه او داشته های اولیه خود را از جمله صداقت و صراحت عشایری را تا آخرین لحظه حفظ کرد و بر آن انباشت و در گفتن حرف خود هیچگاه ملاحظه و مسامحه نمی کرد.

 

وی عزم را از خصوصیات بارز شهید سلیمانی نام برد که کسی نمی توانست عزم او را بشکند و اگر همه عالم با او مخالفت می کردند او از راه برنمی گشت؛ افزود: جلسه و کمیسیون و شورایی نبود که با او مخالفت نکند اما عزم او تعیین کننده بود و  شهید سلیمانی بر عهد خود با خدا پایدار بود گرچه عده ای منتظر بودند ایشان کوچکترین شکستی بخورد و آن را در کشور پرچم کنند.

 

سردار احمدیان با اشاره به پایداری شهید سلیمانی در مسیر بندگی خدا و اطاعت از ولی امر و نپذیرفتن مذاکره با شیاطین عالم و با بیان این مطلب که او برخی نگاه هایی داشت که عده ای به این نگاه ها طمع داشتند و فکر می کردند به آن نگاه ها نزدیک است اما او روی اصول انقلاب ذره ای کوتاه نیامد؛ افزود: سومین خصوصیت برجسته شهید سلیمانی این بود مسئولیت را با تمام ابعادش می پذیرفت‌ و اگر مسئولیتی را متوجه خود می دید فرافکنی نمی کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه ما آدم انقلاب اسلامی هستیم و مسئولیت ما آن است که خدا روز اول به ما داده؛ افزود: مبنای مسئولیت یابی او این بود وقتی می دید می تواند کاری بکند لازم نبود کسی به او بگوید او برای تشکر کسی کار نمی کرد؛ مبنای مسئولیت یابی در فرهنگ انقلاب اسلامی این است اگر خدا چیزی را به تو فهماند بدان انتخاب شدی.
 

 

سردار احمدیان گفت: وقتی شهید سلیمانی مسئولیت می یافت دیگر چه به او بگویند و نگویند و یا حمایت کنند و نکنند او انجام می داد؛ شهید سلیمانی فرهنگ جهانی را عوض کرد و روبروی او کسانی هستند که از مسیر شهید سلیمانی ساز و از این الگو و مکتب بیم دارند مثل بیم فرعون از موسی؛ اما امروز انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم حتی در درون آمریکا خیمه زدند و دشمنان از این مسئله ناراحت هستند.

 

وی با بیان اینکه این نقطه قوت ملی ما را حتی برخی ساده لوحان داخلی هدف قرار دادند و گفتند چرا در عراق و بقیه جاها خرج می کنید؟ در داخل خرج کنید؛ افزود: دشمن به دنبال چرخاندن مفاهیم در ذهن جوانان ما است و آنها گاو شیرده می خواهند نه ایران عزتمند و با افتخار را لذا جنجال می کنند.

 

سردار احمدیان در پایان با اشاره به اهمیت نهاد تعلیم و تربیت گفت: خانواده هایی چون خانواده شهدا گنج های بزرگ را ساخته و پروراندند‌.

 

 

کد خبر 1253062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha