برنامه‌های قرآنی؛ نقشه راهی برای فعالیت های فرهنگی/ قرآن آموزی زمینه بصیرت افزایی کارکنان را فراهم می کند

حجت‌الاسلام دهدار با اشاره به اینکه تمام زمینه های لازم برای آموزش جامع و کامل قرآن فراهم شده است، گفت: قرآن پژوهی و قرآن آموزی موجب افزایش بصیرت کارکنان ستاد اجا است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام دهدار رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش امروز (پنجشنبه ۲۷ بهمن) در آیین تجلیل از حافظان قرآن ستاد ارتش با تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) گفت: برنامه‌های قرآنی نقشه راهی برای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی در راستای ارتقای معنوی و ایمانی کارکنان اجا است.

 

حجت‌الاسلام دهدار با تاکید بر منویات رهبر انقلاب در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی افزود: قرآن پژوهی، بصیرت افزایی و قرآن آموزی از جمله برنامه مدون است که موجب بالا بردن بصیرت کارکنان می شود.

 

رییس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش با اشاره به برنامه های زمینه ساز در راستای اقامه نماز و آموزش آن تصریح کرد: در مسیر فعالیت های قرآنی هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم اما از تلاش همکاران قابل تحسین است.

 

وی با بیان اینکه برنامه های آموزش قرآن زود بازده نیست، اظهار داشت: برای به نتیجه رسیدن برنامه های قرآنی نیازمند یک فرصت ۳ تا ۴ سال هستیم و هم اکنون برنامه های قرآنی در رشته های تفسیر، تجوید، روخوانی، مفاهیم، صوت و لحن و .... به شکل کامل و جامع با در نظر گرفتن تمام امکانات برگزار می شود.

 

حجت الاسلام دهدار با بیان اینکه در این برنامه از ۴۰۰ نفر از حافظان قرآنی به عنوان برگزیده تقدیر می شود، گفت: در موضوع فعالیتهای قرآنی مشکلی در بودجه و هزینه نداریم و در تمام کوی‌های سازمانی رابطان قرآنی و فرهنگی به عنوان پل ارتباطی میان ارتش و مخاطبان قرآنی فعالیت می کنند.

 

حجت‌الاسلام دهدار گفت: بسترهای لازم برای فراگیری قرآن در ارتش به خوبی فراهم شده و مشکلی در این راه وجود ندارد و رابطین فرهنگی و قرآنی از مخاطبان و علاقمندان قرآنی به نحو احسن استقبال کنند و زمینه آموزشهای لازم برای آنها را به خوبی رقم بزنند.

 


در ادامه این مراسم امیر سرتیپ خرم طوسی، دستار ارشد معاون هماهنگ کننده ارتش خطاب به نونهالان قرآنی و والدین و مربیان گفت: شما در مسیری قرار دارید که انتهای آن کمال انسانی است و شما فعالان قرآنی در عالیترین پله سعادت گام برداشتید و به فرزندان و علاقمندان قرآن تغذیه مادی و معنوی وحیانی چشاندید.

 

وی گفت: قرآن دلها را نورانی می کند و دلی که با قرآن نورانی شود سخت نشده و این بالاترین نعمت الهی است.

کد خبر 1253080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha