اسلام حجاب را به‌عنوان عامل مهم حفظ و اعتلای شخصیت فردی  بر زن واجب کرده است

ماموستا شیخی،گفت: دین مبین اسلام حجاب را به‌عنوان عامل مهم حفظ ، اعتلای شخصیت فردی ، تحکیم بنیان خانوادگی ، عفت و اخلاق اجتماعی بر زن واجب کرده است.

ماموستا ملااحمدشیخی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزرای شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به اهمیت حجاب ،گفت:حجاب همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است به‌طوری‌که یکی از وظایف علمای دین و جامعه مقوله عفاف است.

 

امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی ،افزود: هدف اسلام از حجاب آن است که زن مسلمان با فراغت کامل بتواند وظایف و رسالت اساسی خویش را انجام دهد که حفظ نسل انسان، پرداختن به شئون خانه و خانه داری، تربیت کودک و اهمیت دادن به آن ابا ست.

 

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام حجاب را به‌عنوان عامل مهم حفظ و اعتلای شخصیت فردی و تحکیم بنیان خانوادگی و عفت و اخلاق اجتماعی بر زن واجب کرده است، خاطر نشان کرد:رسول خدا (ص) در مورد حجاب می‌فرماید: «خداوند بسیار پرده‌پوش و باحیا است و حیاء و ستر را دوست دارد». و همچنین می‌فرماید: «هر زنی، لباسش را خارج از خانه‌اش، بیرون بیاورد، خداوند پرده‌اش را می‌درد». یعنی پاداش از جنس عمل است.
 

 

ماموستا شیخی،تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه و فضای مجازی این‌گونه به زن مسلمان تلقین می‌کنند که حجاب محدودیت است، در حالی که که حجاب نه‌تنها دستوری الهی است، بلکه زمینه‌ای برای حفظ جایگاه و منش زن مسلمان است.

 
امام جمعه شهرستان ثلاث باباجانی ، تاکید کرد:  نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف به‌عنوان یکی از ضرورت‌ها و باورهای دینی مستلزم برنامه‌ریزی صحیح  است و برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه باید آرام‌آرام پیش رفت تا به نتیجه مطلوب رسید
 

 

 

 

کد خبر 1253107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha