زلزله ترکیه و سوریه بار دیگر ادعای دروغین حقوق بشر غرب را نشان داد

آیت الله مدرسی با اشاره به دروغ های غرب و کشورهای غربی در زلزله ترکیه و سوریه گفت: زلزله ترکیه و سوریه بار دیگر ادعای دروغین حقوق بشر غرب را نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد، آیت الله سید محمدرضا مدرسی امام جمعه موقت یزد امروز در خطبه های نماز جمعه یزد ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر گفت: حضور پرشور مردم در راهیپیمایی 22 بهمن نشان داد که مردم با وجود سختی ها همچنان پای آرمان ها و ارزش های انقلابی و اسلام ایستاده اند.

 

وی افزود: این انقلاب خدایی است زیرا هر کار بزرگی با هر سختی، با توکل به خدا شدنی است و مصادیق زیادی از آن را در تاریخ انقلاب وجود دارد

 

امام جمعه موقت یزد با اشاره به زلزله ترکیه و سوریه گفت: این حادثه بسیار دلخراش و سنگینی بود که بر حسب قضا و قدر الهی اتفاق افتاد اما همان طور که خودشان به حسب نقل خبرگزاری‌ها بیان داشتند ساختمان‌هایی که عده‌ای در ساختن آن خیانت کردند و رعایت معیارهای مهندسی در آن نشده اینگونه بر روی مردم آوار شد، در حالی که برخی ساختمان‌ها در کنار آنها خراب نشد.

 

امام جمعه موقت یزد ادامه داد: این واقعه عبرتی برای مردم و دولت ما باید باشد که هم در ساختن ساختمان‌ها احساس وظیفه شود و هم دولت نظارت بیشتری برساخت وسازها کند و افرادی که در این زمینه سستی کنند باید هم در این دنیا و هم در آن دنیا پاسخگو باشند.

 

آیت الله مدرسی با اشاره به اینکه کمک رسانی به مردم زلزله زده ترکیه و سوریه بسیار شایسته و مقبول خداوند است، گفت: برخورد کشورهای استکباری و غربی نسبت به کمک رسانی به مردم زلزله زده دروغ‌گویی آنها را آشکار کرد در حالی که بیش از ۵۰ کشور ظاهری یا واقعی به زلزله‌زدگان ترکیه کمک رسانی کردند اما کمک رسانی به زلزله‌زدگان سوری توسط کشورهای معدودی انجام گرفت.

 

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: اگر امریکا مانع کمک رسانی به زلزله زدگان سوریه بود کشورها باید نسبت به این موضوع اعتراض می‌کردند در غیر این صورت این نشاندهنده دروغ آنهاست که البته دروغ‌گویی عادت آنهاست ما باید بدانیم و بفهمیم که این‌ها انسان‌هایی هستند که دفاع از حقوق انسانی را فریاد می‌کشند اما در مقام عمل بالاترین ناقض حقوق بشر هستند.

 

وی شعار حقوق بشر کشورهای مستکبر غربی را دروغ و کذب خواند و ضمن توصیه به مردم جهت شناخت حقیقت این کشورها، گفت: البته دروغگویی سیاستمداران این کشورها عادت آنهاست و مهم فهم و شناخت ما نسبت به آنهاست و این که بدانیم آنها هرچند همواره دفاع از حقوق بشر را فریاد می‌زنند ولی در عمل ناقض حقوق بشر و حقوق انسانها هستند.

 

آیت الله مدرسی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به چین گفت: امیدواریم این سفر پر برکت باشد و ضمن حفظ ارزشها و معیارهای اسلامی، دستاوردهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی خوبی را برای کشورمان به‌رغم خواست دشمنان به همراه داشته باشد.

کد خبر 1253252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha