نقش آموزه‌های دینی و مهارت‌های اجتماعی باید در طرح‌های فرهنگی پررنگ‌تر شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه دین پاسخگو تمام نیازهای بشر است، تاکید کرد: نقش آموزه‌های دینی و مهارت‌های اجتماعی باید در طرح‌های فرهنگی پررنگ‌تر شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حسن ناهیدی -معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی ظهر امروز یک‌شنبه (۳۰ بهمن‌ماه) در نشست کارگروه اجتماعی، زنان و خانواده پس از استماع تبیین دو طرح  "حال خوش زندگی" از سوی کانون‌پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین طرح " قرارگاه رسانه‌ای" از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح‌ها و برنامه‌ها در حوزه کودکان و نوجوانان باید متناسب با فرهنگ و باور مردم باشد تا کودکان دچار دوگانگی نشوند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه نقش آموزه‌های دینی و مهارت‌های اجتماعی باید در طرح‌های ارایه شده پررنگ‌تر باشد، افزود: دین، پاسخگو تمام نیازهای جامعه بشری است لذا باید به این مهم بیش از پیش توجه کرد.

 

 

ناهیدی در خصوص طرح قرارگاه رسانه‌ای هم با بیان اینکه با توجه به هجمه فرهنگی دشمن، ضرورت اجرای این‌گونه طرح‌ها انکارناپذیر است، ادامه داد: اما باید بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در این حوزه بهره ببریم و یا اینکه بتوانیم ظرفیت‌های موجود را  همسو کنیم تا هدایت کار جامع و کامل انجام شود.

 

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه با تجمیع ظرفیت‌ها می‌توان بر محتوا، نوع کار و گستره کار بیشتر نظارت کرد، افزود: در این حوزه نیاز است اسناد بالادستی هم مورد توجه قرار گیرد.

 

 

وی با بیان اینکه حل مسائل و معضلات اجتماعی یک ماموریت اصلی برای دستگاه‌های دولتی است، اظهارکرد: برای سال ۱۴۰۲ باید موضوعات مرتبط، محوریابی شود تا بتوانیم تا آخر سال بر اساس مطالبات و شرایط حساب شده و برنامه‌ریزی شده پیش برویم.

 

 

ناهیدی با بیان اینکه در حال حاضر کار جزیره‌ای پیش می‌رود و این یک اشکال بزرگ است، ادامه داد: برای سال آینده باید برنامه‌ها کامل و مشخص و مرتبط باشد تا همدیگر را خنثی نکنند.

 

 

وی بسترسازی برای ایجاد مصوبات شورای فرهنگ عمومی و ارتقای شاخص‌های اجتماعی با تاکید بر ایجاد و افزایش سرمایه اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به ایام انتخابات پیش رو در سال آینده، باید در جهت افزایش سرمایه اجتماعی و مشارکت اجتماعی تلاش کرد.

 

 

تشکیل کارگروه تخصصی با حضور دستگاه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه بجنورد، بهزیستی، سازمان تبلیغات و محوریت کانون پرورش فکری با هدف رفع چالش‌های طرح "حال خوش زندگی" و رفع موانع طرح قرارگاه رسانه‌ای و ارایه در جلسه بعدی، از مصوبات این نشست به شمار می‌رود.

 

 

 

 

 

کد خبر 1253442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha