همایش «بررسی وضعیت دینداری ایرانیان» در قم برگزار می شود

معاون ارتباطات مرکز مبنا از برگزاری همایش «بررسی وضعیت دینداری ایرانیان و رونمایی از کتاب سال‌نمای دین و دینداری» در مرکز مدیریت حوزه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، محمدباقر صدقی-معاون ارتباطات مرکز مبنا- امروز(یکشنبه ۳۰ بهمن ماه) در نشست خبری تشریح برنامه‌های همایش «بررسی وضعیت دینداری ایرانیان و رونمایی از کتاب سال‌نمای دین و دینداری» گفتاین همایش روز چهارشنبه سوم اسفند ماه در مرکز مدیریت حوزه خواهران برگزار خواهد شد .


وی با بیان اینکه در این همایش از سومین دوره سال‌نمای دینداری ایرانیان رونمایی می‌شود اگفت: حجج اسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، فاضل، مدیر حوزه علمیه خواهران، ملکی، قائم مقام حوزه علمیه، خانم برقعی، مدیر الزهرا و دشتی، رئیس موسسه مبنا از سخنرانان این همایش خواهند بود. 


صدقی با اشاره به اهداف برگزاری این کنفرانس، هجمه‌های گسترده‌ای که به دین و دینداری از سوی معاندین و دشمنان صورت می‌گیرد را از جمله این اهداف دانست و افزود: برخلاف القائات صورت گرفته نوع و روند دینداری در کشور آن‌طور که تبلیغ می‌شود نیست و مردم به تعبیر مقام معظم رهبری حقیقتا دیندار هستند.

 

حجت الاسلام آرش رجبی-معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران- نیز در این نشست گفت: حوزه های علمیه خواهران رسالت سنگینی بر دوش دارد و دانش گستری زنان، تربیت، سازماندهی، شبکه سازی، مهارت آموزی و کنش گری در عرصه های مختلف اجتماعی را بر عهده دارد.

 

وی افزود: سه مدل کلان دین ورزی داریم که دین ورزی معرفت بنیان از جمله معرفت عقلی و دین داری اخلاق بنیان که از روش و کنش های اخلاقی افراد نشات می گیرد و همچنین دین داری که شامل مناسک دینی می شود که همه آنها نماد و ظهورهای بیرونی دارد که نشان گر وضعیت دین داری می شود.

 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت: اهل بیت(ع) بر این موضوع تاکید کردند که در کنار عبادت باید اخلاق مداری مورد تاکید باشد، حوزه های علمیه در راستای دین داری در عرصه های معرفت گستری و توسعه مناسکی که مبتنی بر معرف و اخلاق است برنامه ریزی کرده است.

 

رجبی ادامه داد: حوزه های علمیه خواهران حدود 500 مجموعه آموزشی و فرهنگی و تبلیغی در کشور دارد که بیش از 50 هزار طلبه خواهر و 70 هزار دانش آموخته در کشور وجود دارد که در عرصه های مختلف در حال فعالیت هستند.

 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران گفت: طلاب خواهر حوزه علمیه در عرصه فرهنگ گستری و تبلیغ و تولید آثار علمی دارای نقش و اثر هستند و در عرصه های قرآنی و تبلیغی و ارائه خدمات روانشناختی و مسائل مرتبط با خانواده و کنش گری عرصه عفاف و پوشش فعالیت می کنند.

 

 

 

کد خبر 1253551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha