ضرورت توجه به ذائقه مخاطب در تولید محتوای رسانه‌ای

مسئول فضای مجازی سپاه عاشورا، با بیان توان طبیعی ما درغلبه بر دشمن در جنگ شناختی گفت: نیروهای انقلاب باید به لحاظ توجه و شناخت بیشتر ذائقه مخاطب متناسب با نیاز و یاد گیری تکنیک‌های تولید محتوا توانمند شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز،‌ غلامرضا سیفی در همایش دوره‌ای تخصصی فضای مجازی و تجلیل از فعالان فضای مجازی شهرستان اهر، گفت: دشمنان نظام و انقلاب با جنگ ترکیبی و هیبریدی به مصاف ما آمده‌اند که وجه بارز جنگ ترکیبی، جنگ ادراکی و شناختی است.

 

وی افزود: ابتدا باید بپذیریم که دشمن یک جنگ تمام عیار سخت، نیمه سخت، نرم، اقتصادی، مجازی و رسانه‌ای علیه نظام اسلامی به راه انداخته که مهمترین بخش آن، جنگ شناختی و ادراکی است.

 

سیفی، با اشاره به اینکه جنگ شناختی و ادراکی نبرد روی جغرافیای ذهنی انسان‌هاست، گفت: در اغتشاشات اخیر نیز جنگ شناختی در اولویت قرار گرفت و دشمنان در این اغتشاشات ۲ میدانِ مهم عملیات تعریف کردند که یک میدان، فضای مجازی و رسانه‌ای بود و دیگری میدان واقعی بود و هدف از ورود گسترده و برنامه‌ریزی شده در میدان فضای مجازی تأثیر بر محیط ذهنی جامعه ایران بود.

 

مسئول فضای مجازی سپاه عاشورا، فلسفه رسانه و فضای مجازی در غرب را مدیریت و مهندسی افکار برشمرد و افزود: آرایش سنگین رسانه‌ای بر علیه جامعه ایران برای مهندسی افکار عمومی ایران شکل گرفته و راه عبور از این هجمه سنگین، ارتقای سواد رسانه‌ای عموم مردم است.

 

وی گفت: با ارتقای دانش و سواد رسانه‌ای عموم مردم در واقع می‌توان جامعه را در مقابل هجمه‌ها واکسینه کرد.

 

سیفی ادامه داد: نیروهای انقلاب باید به لحاظ تکنیک توانمند شوند، ما به‌طور طبیعی توان غلبه بر دشمن در جنگ شناختی را داریم به‌شرط اینکه تکنیک‌های تولید محتوا را یاد بگیریم و امروز باید ذائقه مخاطب را در نظر بگیریم و متناسب با نیاز او تولید محتوا کنیم.

 

وی در پایان اظهار کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، قدرت در فضای مجازی حیاتی است و بخشی از قدرت ما در فضای مجازی تولید محتوای متناسب با نیاز جامعه است.

کد خبر 1253771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha