تجلیل از حافظان قرآن تعظیم شعائر الهی است

حجت الاسلام شاهسونی گفت: قرآن کریم، بزرگترین شعائر الهی است و تجلیل از حافظان قرآن تجلیل از قرآن و خدای متعال و تعظیم شعائر الهی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، امروز سه شنبه (2 اسفند) با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی «جبرائیل امین» در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره قرآنی «جبرائیل امین»، بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان قرآنی به شمار می رود که این جشنواره پنج شنبه، چهارم اسفند برگزار خواهد شد.

مدیر مسئول موسسه قرآنی بیت الاحزان «حضرت زهرا (س)» ادامه داد: قرآن کریم، بزرگترین شعائر الهی است و تجلیل از حافظان قرآن تجلیل از قرآن و خدای متعال و تعظیم شعائر الهی به شمار می رود.

وی اضافه کرد: بسیاری از مشکلات به خاطر عمل نکردن به دستورات قرآن کریم است و عمل به قرآن را باید در تمام ارکان زندگی قرار دهیم.

حجت الاسلام شاهسونی با اشاره به تجلیل از 172 حافظ قرآنی در جشنواره قرآنی «جبرائیل امین» اظهار کرد: از این حافظان قرآنی که طی یک سال گذشته در موسسه بیت الاحزان «حضرت زهرا (س)»، حافظ قرآن شده اند، تجلیل می شود.

وی ادامه داد: در کشور 16 مرکز شبانه روزی موسسه هستند که نیمی خواهر و نیمی برادر بوده و 95درصد آنها را نوجوانان و جوانان تشکیل دده اند.

وی با اشاره به مراسم تجلیل از حافظان قرآنی در این جشنواره هم گفت: برنامه از ساعت 7 با زیارت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و با حضور استاندار فارس و مدیرکل عترت قرآن و نماز آغاز خواهد شد و در این جشنواره از چند تن از خیران قرآنی هم تجلیل می شود.

حجت الاسلام شاهسونی افزود: موسسه قرآنی بیت الاحزان «حضرت زهرا (س)» در سال 75 تشکیل شد و از یک دهستان آغاز به کار کرد و نمونه ملی شده است و 16 استان میزبان شعبه های آن هستند  و در حال حاضر 240 شعبه دارد و نزدیک به سه هزار نفر حافظ معرفی کرده است.

وی اضافه کرد: این موسسه، مراکز شبانه روزی از 16 کشور قرآن آموز جذب کرده است و در 10 مرکز در کشور برنامه حفظ قرآن همراه با تحصیل را راه اندازی کرده ایم که 9 مورد در فارس و یک مورد در قم است که در بازه زمانی پنج ساله به 2 هزار مدرسه می رسد و تمام هزینه ها توسط خیران تامین شده است.

حجت الاسلام شاهسونی با تاکید بر اینکه فعالیت های قرآنی باید در اولویت قرار بگیرد، عنوان کرد: مجمع خیران قرآنی در کشور نداریم و موقوفات قرآنی هم در کشور کم است.

ترویج فرهنگ قرآنی یک وسیله حیاتی و کلیدی است

امیرحسین استقلال، هم در این نشست گفت: خدمت به قرآن کریم در جهاد دانشگاهی برای ما آبرو و عزت است و بزرگترین جامعه قرآنی را موسسه سازمان دهی کرده است.

 

رئیس جهاد دانشگاهی فارس ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآنی یک وسیله حیاتی و کلیدی است و سازمان فعالیت قرآنی دانشگاهیان کشور در جهاد دانشگاهی فعال است.

وی تاکید کرد: اولویت فعالیت ما در حوزه فرهنگ، فعالیت های قرآنی است و جهاد دانشگاهی برای برنامه های قرآنی همیشه پای کار بوده است.

 

 

کد خبر 1253877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha