غفلت از تربیت اسلامی دانش آموزان سرمایه سوزی است

فائزی با بیان اینکه تربیت اسلامی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد گفت: غفلت از تربیت، سرمایه سوزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد فائزی -مدیرکل آموزش و پرورش گیلان- امروز (چهارشنبه، ۳ اسفند ) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهار کرد: شخصیت افراد در دوران ابتدایی شکل می‌گیرد.

 

وی تربیت دانش آموزان در مدارس بسیار را بسیار مهم خواند و گفت: شکل گیری شخصیت و رفتار دانش آموزان در مدارس تا پایان عمر همراه او خواهد بود و توجه به این مقوله مهم در دوران ابتدایی امری حائز اهمیت است.

 

فائزی با بیان اینکه تکلیف سنگینی برعهده آموزش و پرورش است اظهارکرد: مهارت‌آموزی برای آینده دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد زیرا فراگیری مهارت‌های زندگی و تربیتی توسط دانش آموزان امروز موجب می‌شود تا همسران، والدین، همسایه و همکاران خوبی در آینده باشند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان  با تاکید بر اینکه الگوی مناسب و قابل قبول به نسل جدید معرفی شود تصریح کرد: اگر از اصل تربیت غفلت کنیم سرمایه سوزی کردیم در این راستا بچه ها بایستی بپزیرند و انتخاب کنند.

 

فائزی با اشاره به هیاهوی تبلیعات رسانه‌ای غرب بر ضرورت ارائه الگوی زیبا برای نسل جدید تاکید کرد و افزود: اگر فرصت‌ها را از دست دهیم دشمنان وارد میدان شده و جوانات و نوجوانان را به سمت خود هدایت می‌کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه درصدد هستیم بجای اینکه نمازخانه را افزایش دهیم نمازخوان واقعی را تربیت کنیم گفت: حجاب و نماز دو مقوله مهمی است که بایستی بدان توجه کرده و روی آن کار شود.‌

 

فائزی به برنامه‌های ویژه هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در گیلان پرداخت و اظهار کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه، گلباران مزار شهدا، تجلیل از والدین نمونه، برپایی ایستگاه سرود همگانی، برگزاری همایش های علمی تخصصی، برپایی جشن تکلیف بزرگ با حضور بیش از سه هزار دانش‌آموز در مصلی رشت، تولید محتوای الکترونیک با رویکرد بومی و محلی، ساخت نماهنگ و برپایی مسابقه کتابخوان از حمله برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در گیلان است.

کد خبر 1254005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha