برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان گفت: هجدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در این شهرستان برگزار می شود.

محمد محمدزاده قانعی -رییس شورای هیئات مذهبی شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این آزمون در رشته های حفظ 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم ویژه خواهران و برداران است که ثبت نام آن دوم تا شانزدهم اسفندماه انجام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در آزمون های برگزار شده قرآنی این شهرستان در رده های سنی مختلف استقبال نوجوانان و جوانان بسیار گسترده و خوب بوده و امید می رود در این دوره هم شاهد این افتخار بزرگ باشیم.

 

محمدزاده با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآنی در زندگی و جامعه عنوان کرد: نسل جوان و نوجوان امروز باید در این مسیر و اخذ درجات بالاتر گام های محکم تری بردارند و راه و سیره پیامبر و ائمه اهل بیت(ع) را دنبال کنند، اسلام دین کامل در کل دنیا است که برخی از غیرمسلمانان کشورهای خارجی به این مذهب روی آورده اند.

 

رییس شورای هیئات مذهبی شیروان بیان کرد: این شهرستان از ظرفیت ها و پتانسیل های بالایی در جهت حافظان کل قرآن کریم و نوآموزان این حوزه برخوردار است و در بسیاری از مدارس شاهد افتخارات بزرگی از دانش آموزان در زمینه تفسیر، قرائت، روخوانی، ترتیل، حفظ و غیره هستیم.

 

محمدزاده اضافه کرد: دین اسلام، کامل‌ترین دین است که مفاهیمی پیچیده دارد، شناخت دقیق این مفاهیم و یادگرفتن آن­ها نیازمند راهنمایی دقیق است و چه راهنمایی بهتر از قرآن، کتابی که تمامی پیام‌های ناب دین را دست نخورده از جانب خداوند نقل می‌کند.

 

وی تصریح کرد: تلاوت روزانه قرآن باعث می‌شود مفاهیم عمیق و مهم دین برای افراد روشن و واضح شود و افراد بتوانند به تصویری واقعی و درکی عالی از مباحث دین ­دست پیدا کنند.

کد خبر 1254130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha