چهل و هشتمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم در فیلیپین

برگزیدگان چهل و هشتمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم از سوی کمیسیون ملی امور مسلمانان فیلیپین تجلیل شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کمیسیون ملی امور مسلمانان فیلیپین چهل و هشتمین دوره مسابقات قرائت قرآن کریم را با شعار "قرآن چراغ راه بشریت" با شرکت 19 قاری در بخش آقایان و  17 قاری در بخش بانوان در مانیل برگزار کرد.

در این دور از مسابقات که بعد از برگزاری مسابقات منطقه‌ای و انتخاب قاریان برتر هر منطقه فیلیپین انجام شد، جمعی از مقامات فیلیپین نظیر سناتور روبین پادیلا تنها سناتور مسلمان مجلس سنا، رئیس کمیسیون مسلمانان و برخی از سفرا مانند سفرای پاکستان و ترکیه و نمایندگان سفارتخانه‌های ایران، عربستان، مالزی، اندونزی و لیبی و جمع کثیری از علاقمندان مسلمان حضور داشتند.

مرتضی صبوری، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فیلیپین نیز در سخنانی ضمن تشکر از برگزارکنندگان مسابقه ، به اهمیت قرآن کریم برای حیات فردی و اجتماعی مسلمانان پرداخت و افزود: قرآن کریم کتاب زندگی است و عمل به آن سعادت دنیوی و اخروی را به همراه دارد و امروز که مسلمانان و جهان اسلام در این دنیای پیچیده با چالش‌های متعددی مواجه هستند راه نجات از این مشکلات و چالش‌ها رجوع به قرآن کریم است.

وی بیان کرد: قرآن کریم نه تنها مسلمانان را به وحدت و تعاون با یکدیگر دعوت می‌کند بلکه آموزه‌های قرآن دعوت کننده مسلمانان برای همکاری با سایر ادیان نیز است و از جمله شروط و مشخصات متقین را ایمان به سایر انبیاء و کتب آسمانی می‌داند و در نتیجه مسلمانان را به همبستگی با پیروان سائر ادیان برای تعامل و مشارکت دست جمعی در ساختن جامعه‌ای بهتر و عادلانه فرا می‌خواند.

رایزن فرهنگی کشورمان در مانیل اضافه کرد: همزمان با مسابقات ملی فیلیپین، مسابقات بین‌المللی قرآن کریم تهران نیز در حال برگزاری است و یکی از قاریان خوب فیلیپین در این مسابقات تهران شرکت کرده است و این امر نشان دهنده همکاری خوب بین ایران و فیلیپین در امور مسلمانان و تکریم قرآن است.

سناتور روبین پادیلا در سخنانی، از برگزار کنندگان این مسابقات تقدیر و تشکر کرد و پیرامون لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نکاتی را بیان داشت.

در پایان مسابقات، نفرات اول تا سوم آقایان از دارالقرآن کوتاباتو و نفر چهارم از دارالقرآن مسجد آبی و در بخش بانوان نفرات اول و دوم از دارالقرآن کوتاباتو برگزیده شدند.

کد خبر 1254138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha