موسسه «بیت ‌الاحزان حضرت زهرا (س)» از رویش ‌های پرثمر قرآنی کشور به شمار می رود

هاشمی گفت: موسسه «بیت ‌الاحزان حضرت زهرا (س)» از رویش ‌های پرثمر قرآنی کشور به شمار می رود و موجب شده است تا پرچم قرآن در مناطق محروم کشور برافراشته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سید محمد هاشمی، امروز پنج شنبه (4 اسفند) در بیستمین جشنواره «جبرئیل امین» که  در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شدف گفت: رونق گرفتن فعالیت ‌های قرآنی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و خوشحالیم که شاهد تقویت و رونق این فعالیت ها با گذر زمان هستیم.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در مقایسه با دوره قبل از انقلاب اسلامی در قرائت، ترتیل، تفسیر و حفظ قرآن کریم شاهد رشد چشمگیری هستیم.

وی با اشاره به موسسه «بیت ‌الاحزان حضرت زهرا (س)» اظهار کرد: این موسسه از رویش ‌های پرثمر قرآنی کشور به شمار می رود که آغاز فعالیت آن توسط یک قاری قرآن از یک روستای کوچک شروع شد اما امروز شاهد برکات حضور این موسسه در تمام نقاط کشور هستیم.

هاشمی افزود: حافظان قرآن موسسه «بیت ‌الاحزان حضرت زهرا (س)» موجب شده اند تا پرچم قرآن و تربیت حافظان قرآن در مناطق محروم کشور برافراشته شود.

وی تصریح کرد: «بیت ‌الاحزان حضرت زهرا (س)» موسسه ای در تراز انقلاب اسلامی است که در راستای ترویج فرهنگ قرآن گام های موثری برمی دارد.

خاطر نشان می شود، بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم کشور با عنوان «جبرئیل امین» در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شده است و مراسم گلباران ۱۷۲ حافظ کل قرآن موسسه «بیت ‌الاحزان حضرت زهرا (س)» که در یک سال اخیر در مراکز شبانه ‌روزی حفظ یکساله قرآن و شعب این موسسه در سراسر کشور موفق شده اند حافظ کل قرآن کریم شوند هم در این جشنواره برگزار شد.

کد خبر 1254156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha