عزم جدی دولت عراق برای محاکمه عوامل ترور سردار شهید

رئیس شورای عالی قضایی عراق در دیدار وزیر خارجه بر عزم ملی و جدی دولت عراق برای محاکمه عوامل ترور شهید سلیمانی و همرزمانش تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین امیرعبداللهیان در ادامه دیدارهای خود در بغداد با مقامات عراقی روز پنجشنبه با فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق دیدار و در خصوص موضوعات مختلف تبادل نظر نمود.

 

وزیر امور خارجه ضمن ابلاغ سلامهای گرم آیت الله رئیسی و حجت الاسلام اژه ای، دعوت رسمی رییس قوه قضائیه از مقام قضایی عراق جهت سفر به ایران را به اطلاع رساند.

 

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات حقوقی جامع ایران درباره پرونده پیگیری ترور شهید سردار سلیمانی، خواستار نهایی شدن اقدامات طرف عراقی در خصوص این پرونده شد.

 

وی در ادامه با تشریح آخرین وضعیت روابط تهران - بغداد، از تلاشهای فائق زیدان جهت تشکیل کمیته عالی امنیتی بین دوکشور تشکر و تاکید کرد که حضور برخی گروهکهای جدایی طلب و ضد انقلاب در اقلیم کردستان عراق، نه تنها تهدیدی برای امنیت جمهوری اسلامی ایران، بلکه تهدیدی برای امنیت کردستان عراق و بغداد نیز است.

 

فائق زیدان نیز در این دیدار، ضمن تشکر از سلامهای ریاست جمهوری و پیام دعوت حجت الاسلام اژه ای، به تشریح اقدامات همه جانبه قضایی طرف عراقی جهت صدور کیفرخواست علیه مباشرین و طراحان عملیات ترور شهیدان سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان پرداخته و بر عزم ملی و جدی عراق در محاکمه عوامل این ترور تاکید کرد.

کد خبر 1254220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha