نیاز آموزش و پرورش خراسان جنوبی به ۹۰۰ معلم پرورشی و مشاور

حجت الاسلام حسینی با اشاره به کمبود نیروی پرورشی در مدارس خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۹۰۰ نیروی پرورشی و مشاور مشغول فعالیت هستند و همین میزان جذب نیرو پرورشی مورد نیاز آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌اسلام سید علی حسینی- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی- امروز یکشنبه (۷ اسفند) در نشست خبری اظهار کرد: هفته تربیت اسلامی ماحصل آموزش و پرورش است یعنی سند تحول و اسناد بالادستی می‌گوید هر اقدامی در حوزه‌های مختلف به فرهنگ و تربیت وصل می‌شود.

 

وی با اشاره به کمبود نیروی پرورشی در سطح کشور و استان خراسان جنوبی، افزود: در استان ۶۸۰ مربی و معاون پرورشی و ۲۲۰ مشاور فعالیت دارند که همین میزان نیرو باید از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان جذب شوند.

 

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به کمبود نیروی پرورشی شاید حدود ۶۰ درصد مدارس را بتوانیم پوشش دهیم.

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: ما به دنبال احیای پرورشی هستیم‌ یعنی به واقع این حوزه را زنده کنیم نه صرف ظاهرسازی.

 

۱۲۰۰ روحانی در مدارس خراسان جنوبی در قالب طرح «امین» فعالیت می‌کنند

وی از اداره یک روز مدارس توسط دانش‌آموزان در قالب طرح «ایما» در هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی خبر داد و گفت: طرح «ایما» با عنوان اداره یک روز مدارس ایران توسط دانش‌آموزان است که روز چهارشنبه ۱۰ اسفند ماه امسال در مدارس استان اجرا خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ روحانی در مدارس سطح استان در قالب طرح «امین» فعالیت می‌کنند.

 

حجت الاسلام حسینی در پایان ارائه مشاوره در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی، مذهبی و پاسخ به مطالبات دانش‌آموزان را از دیگر برنامه روحانیون در مدارس دانست.

 

 

 

کد خبر 1254704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha