اعزام ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجوی  همدانی در قالب ۲۰ کاروان به اردوی راهیان نور

رحیمی گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجو از دانشگاههای استان همدان در قالب ۲۰ کاروان از نهم تا ۲۴ اسفند به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می شوند.

میثم رحیمی ، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان همدان گفت: هر سال بزرگترین عملیات فرهنگی کشور با حضور میلیون‌ها نفر از زائران و عاشقان شهدا در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس  با عنوان  «راهیان نور» برگزار می‌شود.

 

جانشین  سازمان بسیج دانشجویی استان همدان افزود: راهیان نور در سال‌های پس از دفاع مقدس با هدف آشنایی مردم با فداکاری‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان آن دوران و درک بهتر جانفشانی شهدا و رزمندگان در دفاع از کشور و اسلام پایه‌گذاری شد و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر حفظ دستاوردهای دوران دفاع مقدس و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا باعث شد تا سفرهای راهیان نور به یکی از بزرگترین برنامه‌ها در حوزه دفاع مقدس تبدیل شود.



وی ادامه داد:  رهبر معظم انقلاب مکررا به اهمیت حفظ ارزش‌ها و خاطرات آن دوران تاکید داشته و در بیانات‌شان به برگزاری باشکوه سفرهای راهیان نور اشاره داشته‌اند.

 

جانشین سازمان بسیج دانشجویی استان همدان با اشاره به اینکه ثبت‌نام از طریق سامانه اینترنتی rahnoor.ir و دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور انجام می‌شود عنوان کرد: ۲ هزار  و 700 دانشجو در قالب 20 کاروان از استان همدان  از نهم تا ۲۴ اسفند در این اعزام شرکت می کنند.

 

رحیمی با بیان اینکه  یک هزار و 500 خانم و یک هزار و 200 نفر  آقا از دانشگاههای سراسر استان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند، گفت: با توجه به تقارن نیمه شعبان ، جشن ویژه نیمه شعبان نیز در این اردوها مد نظر است.

 

وی  همچنین به اردوی راهیان پیشرفت نیز اشاره کرد و گفت: در این اردوها دانشجویان همچنین از پالایشگاه آبادان، سد کرخه و بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران  در مناطق جنوب بازدید خواهند کرد.

 

وی  با بیان اینکه یک روحانی و یک مداح در هر اتوبوس همراه دانشجویان خواهند بود خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی، اقامه نماز جماعت، مداحی، سخنرانی و ... از برنامه‌های جانبی این اردو خواهد بود.

 

رحیمی شعار اروی راهیان نور امسال را «ادامه مسیر باتوست» عنوان کرد و اظهار داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیاری از جوانان با نثار خون خود انقلاب را حفظ کردند و در عصر کنونی ادامه مسیر و حفظ ارزش های نظام و انقلاب بر عهده دانشجوبان و نسل جوان است که راه شهدا را ادامه دهند.

 

 

کد خبر 1254913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha