حرکت به‌سمت اقتصاد دانش‌بنیان مطالبه مهم رهبر انقلاب است

ایمانی با بیان اینکه حرکت به‌سمت اقتصاد دانش‌بنیان مطالبه مهم رهبر انقلاب است، گفت: دانش‌بنیان‌ها در برنامه افق سال ۱۴۰۴ باید به سهم ۳۰ درصدی در تولید ناخالص داخلی برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان از خراسان جنوبی، هادی ایمانی-مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی- امروز سه‌شنبه (۹ اسفند) آیین افتتاح اولین رویداد تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های فناور با عنوان «تانا تا ثریا» که در مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در منظومه فکر رهبر معظم انقلاب، نقش اقتصاد دانش‌بنیان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و اینکه قدرت نظام مقدس را افزایش می‌دهد بر کسی پوشیده نیست.

 

وی افزود: در حال حاضر با وجود فعالیت حدود هفت هزار شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور اما متاسفانه کمتر از چهار درصد در اقتصاد کلان کشور نقش دارند.

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه حرکت به‌سمت اقتصاد دانش‌بنیان مطالبه مهم رهبر انقلاب است، ادامه داد: در برنامه افق ۱۴۰۴ که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند باید به سهم ۳۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید ناخالص داخلی و اقتصاد کشور برسیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و فناور دغدغه خود را برای افزایش سهم‌شان در اقتصاد افزایش دهند.

 

ایمانی با بیان اینکه مجموعه‌های کشوری و استانی نقش تسهیل‌گر برای دست‌یابی شرکت‌های دانش‌بنیان به اهدافشان را دارند، عنوان کرد: در همین راستا اولین رویداد تجاری‌سازی و سرمایه‌گذاری بر روی طرح‌های فناور با عنوان «تانا تا ثریا» در استان برنامه‌ریزی شد.

 

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح استان خراسان جنوبی بحث بازار و سرمایه‌گذاری و نقش‌آفرینی در اقتصاد است، افزود: در فراخوان این رویداد حدود ۳۲۰ طرح، شرکت و محصول به دبیرخانه رسید که پس از بررسی‌های مختلف به ۲۸ طرح منتخب شد و امروز هم ۱۰ طرح در این رویداد برای بحث سرمایه‌گذاری در استان ارائه خواهد شد.

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: طرح تهیه کانالست‌ها و سوپر جاذب،رادیاتورهای فرنیزی، شبکه تأمین زرشک تازه، تولید تپ چنجر ترانسفورمانور، شکلات فراسودمند عناب، کنسانتره زرشک و عناب بدون مواد نگه‌دارنده، تویلد پانسمان دیابتی نانونقره بر پایه سلولز، تولید کودک بیلوژیک زعفران، محصولات مراقبت از پوست و موی آزیس و گرانول جزو طرح‌های نوآوران است که در این رویداد ارائه می‌شود.

 

وی گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه خراسان جنوبی، پارک علم و فناوری استان، بنیاد ملی نخبگان، مجموعه منتا، اتاق تعاون استان و با مشارکت استانداری و دستگاه‌های اجرایی، جهاد دانشگاهی، پژوهشی و مجموعه‌های صنعتی در برگزاری این رویداد بزرگ علمی همکاری دارند.

 

رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی با ۹۷ لایه اطلاعاتی

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اولین و بدیهی‌ترین ویژگی رویداد‌ «تانا تا ثریا» همین دور هم آوردن و هم‌افزایی و برقراری تعامل بین جامعه دانش‌محور با سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه اقتصادی است، اظهار داشت: احصاء نیازهای فناور و دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف صنعت و تولید استان از دیگر اهداف این رویداد علمی است.

 

وی بیان کرد: ماهیت رویداد علمی «تانا تا ثریا» با رویکرد دانش‌محور و فناوری برای حل مسئله است یعنی مهمترین رکن این رویداد، احصاء نیازهای دانش‌بنیان و فناور و سپس تولید محصول و ارائه ایده برای رفع این نیازها است.

 

اشرفی افزود: برگزاری این رویدادهای علمی می‌تواند از خروج ایده‌های ناب که قابلیت سرمایه‌گذاری دارد از کشور و استان جلوگیری کند. در مجموعه استانداری و دستگاه‌های اجرایی آمادگی برای هدایت جریان نقدینگی در سطح استان و سرمایه‌گذاری به سمت این طرح‌های فناور و دانش‌بنیان را داریم.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: اطلس سرمایه‌گذاری خراسان جنوبی با ۹۷ لایه اطلاعاتی از دستگاه‌های اجرایی استان رونمایی شده تا در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1255057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha