طرح استقبال از بهار؛ شیروان گلباران می شود

شهردار شیروان گفت: شیروان در شرق خراسان شمالی، آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است و با توجه به فرا رسیدن نوروز و سال نو، پرسنل شهرداری شیروان برای ایجاد فضای چشم نواز و شاداب در سطح شهر، آستین ها را بالا زده اند.

عین الله احمدی -شهردار شیروان- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به پیش بینی کاشت بیش از یک میلیون و پانصد هزار انواع گل در سطح شهر برای طرح استقبال از بهار اظهارکرد: با توجه به خودکفایی در تولید انواع گل، امسال هم همچون سال های گذشته، این آمادگی را داریم تا بیش از یک‌ میلیون انواع گل به شهرداری های استان، صادر کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۲۰ هزار گل در بلوارها و میادین‌ سطح شهر کاشته شده که  از مجموع ۱۶۰ هکتار فضای سبز، ۲۰ درصد فضای سبز درب منازل است.

 

احمدی عنوان کرد: شهرداری شیروان در آستانه سال نو، ۱۰ هزار جعبه انواع کل را آماده توزیع در دیگر مناطق کشور کرده که با کمترین قیمت در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گیرد.

 

شهردار شیروان با اشاره به افزایش فضای سبز شیروان اضافه کرد: میزان گلکاری در شهر شیروان از ۱۴۰ هکتار در سال ۹۷ هم اکنون به ۱۶۰ هکتار افزایش یافته است.

 

استاندارد فضای سبز در کشور به ازای هر نفر ۱۱ متر مربع است که این میزان در شیروان به ازای هر نفر ۱۶ مترمربع است.

 

احمدی در خصوص کاشت گل های بهاره تصریح کرد: کاشت گل های بهاره در گلخانه شهرداری شیروان از ابتدای اسفندماه آغاز شده و از نیمه خرداد تا اوایل تیرماه گل تابستانه کشت خواهد شد.

 

 

کد خبر 1255067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha