۱۱۷۷ عملیات مقاومت در کرانه باختری و قدس اشغالی در ماه فوریه

مرکز اطلاعات فلسطین«معطی» از اجرای هزار و ۱۷۷ عملیات مقاومت در کرانه باختری و قدس اشغالی درطول ماه فوریه ۲۰۲۳ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الفتح، مرکز اطلاعات فلسطین «معطی» در گزارش دوره ای خود اعلام کرد: نیروهای مقاومت در طول ماه فوریه یک‌هزار و 117 عملیات مقاومتی و تاثیر گذار در کرانه باختری و قدس اشغالی انجام دادند که به کشته شدن هشت اسرائیلی و زخمی شدن 43 سرباز وشهرک نشین منجر شد.

 

برهمین اساس، تعداد کشته شدگان اسرائیلی از آغاز سال 2023 میلادی در طول دوماه به 15 کشته رسیده است. این درحالی است که در طول دو ماه اول سال 2022 میلادی تعداد کشته شدگان اسرائیلی 33 نفر بوده است.

 

این مرکز اعلام کرد: 144 مورد تیراندازی و درگیری مسلحانه با نیروهای اشغالگر گزارش شده است که از این تعداد 50 تا 52 مورد آن  در نابلس و جنین بوده است. از مهم‌ترین عملیات‌ها که به کشته شدن سربازان و شهرک نشینان اسرائیلی در این ماه منجر شده است، عملیات اجرا شده در 10 فوریه توسط «حسین قراقع» در قدس اشغالی است. در این عملیات سه شهرک نشین کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

 

در دوم فوریه نیز «شمعون معطوف»  شهرک نشین صهیونیستی به دلیل شدت جراحات وارده در عملیات العاد که اسعد الرفاعی و صحبحی عماد در ماه می 2022 میلادی اجرا کردند، پس از 9 ماه جان باخت. همچنین یک اسرائیلی در 13 فوریه به دلیل حمله یک جوان 13 ساله با چاقو در قدس اشغالی کشته شد.

 

در 36 فوریه، یک نیروی مقاومت فلسطین در مرکز شهرک حواره در جنوب نابلس به شهرک نشینان تیراندازی کرد که در نتیجه آن دو اسرائیلی کشته شدند.

 

در 24 فوریه نیز یک نیروی مقاومت دیگر عملیاتی اجرا کرد که در نتیجه آن یک شهرک نشین کشته و چهار نفر دیگر در تقاطع الموگ در نزیک اریحا زخمی شدند.

 

براساس گزارش مرکز معطی، چهار مورد چاقو زدن، 34 عملیات کارگذشتن بمب یا پرتاب مواد منفجره، 9 عملیات پرتاب مواد منفجره به اهداف اشغالگران، 9 عملیات سوزاندن تاسیسات و مکان های نظامی، 31 عملیات تخریب خودرو و تجهیزات نظامی و دو مورد عملیات سرنگونی پهباد اسرائیلی ثبت شده است.

 

همچنین کرانه باختری نیز شاهد 440 درگیری مستقیم با اشغالگران و صدها عملیات پرتاب سنگ به نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان و 26 عملیات پرتاب مواد آتش زا و 106 عملیات پاسخ به حملات شهرک نشینان در سراسر مناطق کرانه باختری بوده است.

 

فلسطینی ها تظاهرات خود را برای مطالبه حقوق خود و اعتراض به جنایت های مختلف اشغالگران ادامه می دهند. فلسطینی ها در این ماه 62 راهپیمایی و تظاهرات مردمی برگزار کردند.

 

بالاترین تعداد عملیات مقاومت استان‌های نابلس، الخلیل و قدس اشغالی انجام شده است که به ترتیب 231، 187 و 171 عملیات بوده است.

 

کد خبر 1255340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha