همه در مقابل رواج منکر بی حجابی در جامعه مسئول هستیم/فریضه امر به معروف و نهی از منکر به همه رفتارهای انسانی مربوط است

عباسی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر به همه رفتارهای انسانی مربوط است، گفت: هر مسلمانی مکلف است و باید احساس تکلیف در معروف فراموش‌شده و منکری در حال رواج است وظیفه داریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد عباسی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور امروز (چهارشنبه ۱۰ اسفند) در همایش سراسری مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر در جمع خبرنگاران درباره امر به معروف و نهی از منکر گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به همه رفتارهای انسانی مربوط  بوده و به عنوان یکی از دستورات تعالی بخش اسلام و  زیستن سالم  در همه ابعاد مهم گفته شده است.

 

 

معاون وزیر کشور افزود: در برخی مواقع دشمن سعی می کند دامنه و بسترهایی فراهم کند تا حضور گسترده آمران به معروف و نهی از منکر در میدان پررنگ تر و قوی تر ارائه شود تا بتواند مقابله جدی داشته باشد.

 

 

عباسی با اشاره به ترویج بی حجابی از سوی دشمن افزود: اگر نسبت به اغتشاشات و توطئه ها و دسیسه های دشمنان و در راس آن آمریکا و اذناب آنها  توجه کنید در این ایام  سعی کرد از برخی  نماد ها همچون برهنگی و بی حجابی علیه کشورمان استفاده کند.

 

 

معاون وزیر کشور با اشاره به عفاف و حجاب گفت: حجاب یکی از منازع و نمودهای  عفاف است  و عفاف تنها مختص بانوان نیست و همه آحاد جامعه در کلام ، کسب و کار، برخوردهای اجتماعی و  بسیاری از مناسبت های مردمی و خانوادگی  عفاف را لازم دارند.

 

 

وی با بیان اینکه دل و چشم و رفتار همه انسان ها باید عفیفانه باشد، تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر در برخی موضوعات که دشمن هجوم آورده رنگ بیشتری به خود می گیرد و کسانیکه از فرصت ها سوءاستفاده می کنند باید بیشتر مورد خطاب قرار گرفته و احضار شوند چرا که بستری های اختلال اقتصادی را در نظام فراهم می کنند.

 

 

عباسی با بیان اینکه در موضوعات سیاسی رفتار عفیفانه لازم است، اضافه کرد: دولت موظف است همه ارکان اسلام را توجه کند و نه تنها در موضوع حجاب بلکه در همه زمینه ها  از جمله   احتکار ،  خرابکاری ها و بسترهای نامناسب اقتصادی  به این امر توجه کند.

 

 

معاون وزیر کشور اظهار داشت: دولت  در همه امور وظیفه دارد و وجود کاستی ها به گذشته بر می گردد که از سوی دولت قبل صورت گرفته است.

 

 

وی درباره  فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر گفت: هر مسلمانی مکلف است و باید احساس تکلیف در معروف فراموش‌شده و منکری در حال رواج وظیفه دارد؛ باید  کار فرهنگی قوی تری صورت گیرد.

 

 

وی گفت: دشمن روی برهنگی در جامعه دست گذاشته است و این  امر باید کنترل شود اما اساس کار اقدام فرهنگی بوده و به دلیل کاستی ها  همه علما و مسئولین وظیفه دارند و رها کردن آن کار را سخت تر می کند.

کد خبر 1255403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha