تلاش داریم جشنواره سرود«چکامه مقاومت» تریبونی برای اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی باشد

آهنگر با بیان اینکه معتقدیم که جشنواره سرود«چکامه مقاومت» می تواند به اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی در سطح استان کمک کند، گفت: با برگزاری این جشنواره ها می توانیم در یک رویداد فرهنگی هنری با یک رقابتی سالم شاهد کشف استعدادهای فرهنگی هنری باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر-معاون فرهنگی هنری سپاه کربلا- امروز( ۱۱اسفند) در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره سرود چکامه مقاومت که در سالن الغدیر ستاد سپاه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) با بیان اینکه مربیان گروه های سرود بسیج در سراسر استان برای تقویت این حوزه کمک کار سپاه کربلا هستند که قدردان این همت والای این قشر هستیم، اظهار کرد:‌ تلاش داریم با برگزاری این جشنواره سرود استان بعنوان یکی از پارامترهای فرهنگی هنری به جایگاه اصلی خود برسد.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره با اطلاع رسانی و فراخوان گروه‌های سرود مسجدی و پایگاهی در سطح استان مازندران از مرداد آغاز شد و مرحله‌ی شهرستانی آن به دبیری معاونت فرهنگی هنری سپاه نواحی در هفته‌ دفاع مقدس با حضور بیش از ۱۷۰ گروه سرود، انجام شد و ١٣ گروه خواهر و ۱۰ گروه سرود برادر به مرحله‌ی استانی راه یافتند.

 

آهنگر افزود: جهت ارتقاء کیفیت اجرای گروه‌ها و توانمندسازی مربیان سرود، ۴ کارگاه یک روزه در ۴ هفته به صورت حضوری برگزار شد و دو ماه پشتیبانی مجازی از مربیان صورت پذیرفت و نقاط قوت و ضعف آن‌ها به صورت موشکافانه بررسی و به آن‌ها اعلام شد.

 

وی با بیان اینکه دوره های توانمندسازی مربیان سرود برای حضور پویا تر در این جشنواره به میزبانی بابل برگزار شد،یادآورشد: مرحله اول پنجمین جشنواره سرود بسیج مازندران این جشنواره در دهه فجر با همکاری و مشارکت سپاه ناحیه آمل، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری آمل، شهرداری و شورای شهر آمل برگزار شد. 

 

آهنگر با بیان اینکه براین باور معتقدیم که این جشنواره می تواند به اشاعه فرهنگ ناب اسلامی ایرانی در سطح استان کمک کند، افزود: با برگزاری این جشنواره ها می توانیم در یک رویداد فرهنگی هنری با یک رقابتی سالم شاهد کشف استعدادهای فرهنگی هنری باشیم.

 

وی اذعان کرد: برگزاری جشنواره سرود بسیج مازندران فعالیتی برای رفع تکلیف نیست چراکه تلاش داریم ا شناسایی استعداد های برتر در حوزه سرود شاهد حضور نخبگان استان رتبه های برتر ملی از آن مازندرانی ها شود.

کد خبر 1255479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha