کتاب «سیاست علوی» در جهرم منتشر شد

نعمت اللهی گفت: کتاب «سیاست علوی» برگرفته از سیره فرهنگی، اقتصادی، اداری و نظامی امام علی (ع) به همت نویسنده جهرمی منتشر شد.

محسن نعمت اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: کتاب «سیاست علوی» برگرفته از سیره فرهنگی، اقتصادی، اداری و نظامی امام امیرالمومنین (ع) جدیدترین اثر آیت الله «سیدحسین آیت اللهی» امام جمعه فقید جهرم است که به همت «مهدی فصاحت» تنظیم و منتشر شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم افزود: کتاب «سیاست علوی» حاصل سخنرانی های عالم ربانی آیت الله «سید حسین آیت اللهی» امام جمعه فقید جهرم در ماه مبارک رمضان سال 1364 با موضوع «سیاست علوی» است که پس از تحقیق، به همت و تلاش بنیاد پژوهشی فرهنگی «پیمان غدیر» منتشر شده است.

 

وی بیان کرد: امام عالم به سیاست، معنای سیاست، اصل اساسی عدالت، سیاست فرهنگی، اخوت و برادری اسلامی، سیاست مالی، سیاست اداری، مالیات و خراج، جنگ سیاسی، تقسیم عادلانه بیت المال، سیاست تشویق و تنبیه بخش هایی از این کتاب را تشکیل داده است.

 

نعمت اللهی عنوان کرد: کتاب «سیاست علوی» در یکصد صفحه و در شمارگان هزار نسخه با تلاش امور فرهنگی و تدوین آثار دفتر امام جمعه جهرم به وسیله انتشارات «پیمان غدیر» به زیور تبع آراسته شده است.

 

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: «واژه امام، در بردارنده و بازگو کننده تمام وظایف ومسائلی است که از شئون امامت است. از جمله مسائلی که در باب امام و امامت در روایات اسلامی آمده و هم ادله آن را می رساند عالم و عارف بودن او به سیاست است. این مسئله در بحث امامت مورد تکیه و تاکید متکلمین شیعه قرار گرفته است، در زیارت جامعه کبیره که از بهترین زیاراتی است که ائمه طاهرین (ع) با آن زیارت می شوند، آمده است: «شما سیاست مداران بندگان و ارکان بلاد هستید».

کد خبر 1255777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha