میقات الرضا(ع) طبس آماده دریافت نذورات چراغ برات

قاسم زاده گفت: آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس آماده دریافت نذورات غیرحضوری چراغ برات جهت کمک به نیازمندان به نیت امام زمان(عج) و درگذشتگان است.

مهدی قاسم زاده-مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس-در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: برات یکی از سنت ها و آداب و رسوم قدیمی است که هر سال در آستانه فرارسیدن نیمه شعبان در طبس همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: صدها سال است که مردم خراسان، ماه شعبان و نیمه شعبان را با چراغ برات می‌شناسند و نیمه شعبان که فرا می‌رسد، چراغ برات برای مردگان روشن می شود و مردم به دیدار درگذشتگانشان می روند.

 

قاسم زاده با بیان اینکه میقات الرضا(ع) طبس آماده دریافت نذورات چراغ برات است، افزود: مردم و خیرین می توانند با نذورات غیرحضوری خود به شماره کارت 6037997599098572 چراغ برات را روشن کنند و سبب رسیدن خیر و برکاتی به اموات خود شوند.

 

مدیر آستان مقدس امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس ادامه داد: برات و خیز رساندن به اموات آن قدر اهمیت دارد که امام صادق(ع) در حدیثی فرمودند که «هر مسلمان که به نیابت از مرده‌ای، کار نیکی انجام دهد، خداوند پاداش خود او را دو برابر خواهد داد و پاداش آن به مرده نیز خواهد رسید».

 

وی در پایان عنوان کرد: برات یکی از فرهنگ ما خراسانی ها است که نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده است و این مراسم به نیت امام زمان(عج) و درگذشتگان هر سال اجرا می شود که هیچ وقت چراغ آن جهت کمک به نیازمندان خاموش نخواهد شد.

 

 

کد خبر 1256039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha