انتقاد دادستان بیرجند از مدیران ناآگاه/ برخورد با مخلان امنیت

حجت الاسلام نسایی با گلایه از اینکه برخی مدیران یا قانون را نمی‌دانند و یا به قانون عمل نمی‌کنند، گفت: اگر به قانون عمل می‌شد چه نیازی به برگزاری این همه جلسه بود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزای شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی نسائی زهان-دادستان عمومی و انقلاب بیرجند- ظهر امروز ( ۱۵ اسفند) در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی اظهار کرد: اگر این جلسات پیشگیری از وقوع جرم برگزار می‌شود چون برخی مدیران ما یا قانون را نمی‌دانند و یا به قانون عمل نمی‌کنند.

 

وی ادامه داد: اگر به قانون عمل می‌شد چه نیازی به برگزاری این همه جلسه بود. شرح وظایف همه مسئولان و شهروندان در قانون و آئین نامه‌ها مشخص شده است لذا پیشنهاد می‌شود در زمان انتصاب مدیران برای آنان دوره‌های آموزشی برگزار شود.

 

حجت الاسلام نسائی زهان با اشاره به اینکه به اینکه در آستانه مراسم چهارشنبه آخر سال، متذکر شد: ما با شادی و تفریح جوانان و مردم مخالف نیستیم ولی نباید به بهانه شادی در جامعه بی‌نظمی، اخلال و ناامنی ایجاد و سلامت جسم مردم را به خطر انداخت.

 

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با تأکید بر اینکه با حفظ قانون با اخلالگران نظم و امنیت عمومی در چهارشنبه آخر سال به شدت برخورد می‌شود، گفت: موتورسیکلت‌ها و خودروهایی که اقدام به پرتاب مواد محترقه کرده و موجب آسیب به مردم می‌شوند وسایل نقلیه آنان تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۲ توقیف خواهد شد

 

وی به فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه، منفجره و خطرناک هشدار داد و بیان کرد: مغازه‌هایی که اقدام به ساخت و فروش مواد محترقه غیر مجاز می‌کنند، طبق قانون پلمپ خواهند شد.

 

حجت الاسلام نسائی زهان با درخواست از مردم برای کاهش آسیب‌های چهارشنبه آخر سال تأکید کرد: رسانه‌های جمعی، فضای مجازی و خانواده‌ها و به ویژه والدین با آگاهی‌بخشی می‌توانند نقش زیادی در کاهش بروز حواد تلخ و آسیب‌های ناشی از سوختگی داشته باشند.

 

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهارکرد: امروزه کمیسیون ماده ۱۰۰ تبدیل به محل کسب درآمد برای شهرداری‌ها شده است که در این زمینه باید اصلاحاتی صورت گیرد.

 

وی با تأکید بر اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری به تخلفات وجه قانونی می دهد که این موضوع به هیچ وجه پسندیده نیست، افزود: امروز به واسطه تأخیر در به روزرسانی طرح تفصیلی شهر بیرجند بسیاری از افراد در ساخت و سازها مشکلاتی دارند و تعدادی نیز سرمایه خود در حوزه مسکن‌سازی به دیگر استان ها برده‌اند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی از راه‌اندازی نشدن مرکز موضوع ماده ۱۶ برای معتادین متجاهر در بیرجند گلایه کرد.

 

کد خبر 1256257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha