راه اندازی تشکل مهدوی ضروری است/ فعالیت های فرهنگی و هنری مهدوی باید منسجم باشد

مسئول دفتر آیت الله علوی بروجردی راه اندازی تشکل مهدوی را ضروری خواند و گفت: نهادهای فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ مهدوی نسبت به قبل کار بیشتری انجام داده اند اما این کارها منسجم نبوده و هر گروهی در این حوزه به صورت مستقل کار کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، آموزه های مهدوی دارای دامنه و پیشینه تاریخی است و جزء بنیادی ترین اعتقادات مسلمانان شمرده می شود و در میان دیگر ادیان نیز با عنوان مصلح جهانی مورد توجه قرار گرفته است، اما آنچه برای  تعمیق آموزه های فرهنگ مهدوی ضرورت دارد ارایه درست این آموزه ها در قالب های درست در فرهنگ و هنر است، مقام معظم رهبری برای تبیین مفاهیم و فرهنگ مهدوی در رویدادها و سخنرانی های خود همواره تاکید فراوانی بر این موضوع داشته و دارند اما اینکه نهادها، سازمان ها و متولیان فرهنگی تا امروز چقدر توانسته اند این دغدغه ایشان را در حوزه نشر، فیلم، موسیقی رفع کنند؟ سئوال بی پاسخی است اگرچه آثار هنری با موضوع آموزه های مهدوی تولید شده است اما اینها کافی نیستند درباره اقدامات نهادهای فرهنگی و هنری در پرداختن به فرهنگ مهدوی حجت الاسلام «سید مرتضی میرحجتی»، مسئول دفتر آیت الله علوی بروجردی به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

 

نهادهای فرهنگی و هنری تا چه اندازه در حوزه تعمیق فرهنگ مهدوی کار کرده اند؟

 

نهادهای فرهنگی و هنری در حوزه فرهنگ مهدوی نسبت به قبل کار بیشتری انجام داده اند، اما این کارها منسجم نبوده است و رسانه ای هم نشده است، هر کسی و هر گروهی در این حوزه به صورت مستقل کار کرده است و ضرورت دارد تشکلی تحت عنوان «مهدویت» راه اندازی شود.

 

شما پیشنهاد راه اندازی تشکل «مهدویت» را می دهید این تشکل باید زیر نظر چه نهاد و سازمانی فعالیت کند؟

 

این تشکل باید تحت مدیریت خاص و واحدی باشد و از همه امکانات روز رسانه ای برخوردار باشد؛ در واقع این تشکل باید زیر نظر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه  فعالیت کند و در شبکه های اجتماعی نیز حضور داشته باشد.

 

چرا فعالیت های هنری و فرهنگی مهدوی کمتر دیده شده اند؟

 

فعالیت هایی که در رابطه با امام عصر(عج)  در حوزه های متفاوت فرهنگی و هنری انجام می شوند باید واحد باشند که از آنها خروجی یکسان استخراج شود تا دیده شود. در مسجد جمکران گروهی دارند کار می کنند در ستاد مهدویت هیئتی دارند کار می کنند اما دیده نمی شوند. باید مستندسازان از آثار کتابی و حتی سخنرانی هایی که در رابطه با امام زمان(عج) فیلم بسازند همانطوری که برای حضرت یوسف فیلم ساخته شد و مخاطبان بسیاری داشت.

 

رسانه ملی به عنوان رسانه تاثیر گذار در ساخت فیلم با موضوع امام عصر (عج) چه وظیفه ای دارد؟

 

صدا و سیما فیلم مختارنامه را طوری ساخت که نه تنها در ایران بلکه در خارج از کشور هم مظلومیت امام حسین(ع) را به مخاطبان نشان داد. چرا نباید راجع به زندگی نامه امام زمان(ع) فیلم بسازد؟ یک روز را به امام زمان(عج) اختصاص می دهند در حالی که در مراسم حج نه تنها شیعیان بلکه اهل تسنن هم حضور دارند و ایشان را قبول دارند بقیه ادیان هم به منجی اعتقاد دارند و فیلم حضرت مسیح کار می شود؟ چرا ما این کار را انجام نمی دهیم؟ در صدا و سیما هم درباره امام زمان(ع) کار شده اما این کارها کمرنگ بوده است.

کد خبر 1256485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha