مساجد بهترین مکان برای جهاد تبیین هستند

عزیزی با تاکید بر اینکه مساجد بهترین مکان برای جهاد تبیین هستند گفت: طرحی به نام شهید «ابراهیم هادی» مزین شده که اولین برنامه اش «یک روز با مسجد» است و امیدواریم این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه یابد.

امیر حسین عزیزی_ مسئول کانون شهيد مطهري آستان مقدّس آقاسیّدهاشم (ع) ورازگاه سنگر_ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با تبریک سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، نقش بی بدیل مسجد را به عنوان مرکز ثقل فعالیت ها برای تمدن سازی اسلامی مهم و تاثیر گذار دانست و بیان کرد: در همین راستا کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تربیت نیروهایی در طراز انقلاب اسلامی به عنوان یکی از بازوهای مساجد در حال فعالیت هستند.

 

وی افزود: جهاد امروز جهاد تبیین است و مساجد بهترین مکان برای تبیین جهاد فرهنگی، جهاد اقتصادی، جهاد امنیتی و... هستند، چرا که غافل بودن از ابعاد مختلف جنگ ترکیبی می تواند توان ما را برای کادرسازی در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه فرهنگی و هنری سست و یا حتی بی حرکت کند.

 

عزیزی با تاکید بر اینکه مساجد مهمترین محل تربیت نیروهای متعهد و توانمند است اضافه کرد: مساجد محلی برای توجه به منویات قرآن کریم است.

 

وی ادامه داد: امروز با استفاده از ابزار هنر می توانیم بهتر در جذب جوان و نوجوان به محیط مسجد نقش موثری داشته باشیم.

 

عزیزی در ادامه اذعان کرد: گرچه سیاست فعلی در بحث کمک های مالی به این شکل است که پس از برگزاری برنامه ها حمایت انجام می‌شود ولی آنچه به نظر می‌رسد این است که در کارهای فرهنگی این کمک باید پیش از برگزاری برنامه ها باشد تا مدیران کانون ها بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.

 

وی در تشریح فعالیت های پیش رو این کانون با اشاره به اینکه در راستای شروع طرح جدید که به نام شهید «ابراهیم هادی» مزین شده است، اولین برنامه را با عنوان «یک روز با مسجد» قرار است روز جمعه( ۱۹ اسفند) برگزار کنیم گفت: سعی می کنیم دوره ای و با توجه به زمان کار کنیم.

 

عزیزی بیان کرد: باتوجه به تعطیلات عید نوروز و ماه مبارک رمضان این طرح را با برنامه های متنوع و شاد با حال و هوای سال نو، مزین به نام شهید هادی شروع کردیم که امیدواریم تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به سین برنامه های این طرح گفت: شرکت در دعای ندبه مسجد صاحب الزمان(عج) گیل پرده سر، سانس فوتسال، شرکت در نماز جمعه مصلی سنگر، پذیرایی ناهار در مسجد آقاسیدهاشم(ع)، زنگ نشاط(جام دیجیتال، فوتبال دستی، پینگ‌پنگ، دارت، طناب کشی و...)، نظافت عمومی مسجد، شرکت در نماز جماعت مغرب و عشاء مسجد ولی عصر(عج) ورازگاه از جمله برنامه های این طرح است.

 

عزیزی بر ضرورت رعایت احترام، نظم و حضور مستمر نیروها در تمامی مراحل این طرح تاکید کرد و ادامه داد: همکاری و همدلی سرگروه ها در تمام مدت برنامه لازم است.

 

وی خاطر نشان کرد: هزینه هر فرد برای شرکت در این دوره ۱۵ هزار تومان است و با توجه به اینکه شرکت کنندگان می توانند دوستان خود را که عضو این کانون و پایگاه نیستند با مبلغ 40هزار تومان، همراه خود داشته باشند.

کد خبر 1256683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha