آغاز به کار اختتامیه هفدهمین جشنواره قرآن مدهامتان/ بیش از ۸۰ نفر شرکت کننده با هم رقابت می کنند

اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره قرآنی بچه های مسجد با عنوان " مدهامتان" در مرحله استانی، همزمان با سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انار؛ اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره قرآنی بچه های مسجد با عنوان " مدهامتان" در مرحله استانی، صبح پنجشنبه (۱۸ اسفند) و همزمان با سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد.

 

 

اختتامیه جشنواره مذکور با برگزاری کارگاه آموزشی حافظان و قاریان شهرستان انار و شرکت کنندگان در جشنواره با موضوع تلاوت های مسابقه ای با حضور استاد و قاری بین المللی "حامد ولی زاده" در محل تالار شهر آغاز به کار کرد.

 

 

در این دوره از مسابقات در مجموع ۴۳۰ نفر در رشته های مختلف حفظ کل قرآن کریم، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، قصه گویی قرآنی، نقاشی آیات و حفظ جزء۳۰ شرکت کردند که ۸۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

 


اطلاع رسانی جشنواره و ثبت نام در سامانه بچه های مسجد از 18 بهمن ماه تا 5 اسفند ماه و داوری اولیه و دعوت از برترین ها از 10 تا 12 اسفندماه انجام و زمان برگزاری مرحله استانی جشنواره به میزبانی شهرستان انار به صورت حضوری در روزهای ۱۸ و ۱۹ اسفندماه به مناسبت نیمه شعبان و سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 

 

این مسابقات در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و ۱۷ تا ۳۰ سال برگزار می شود.

 

 

شهرستان انار به عنوان دارالقرآن استان کرمان و شهری که بیشترین تعداد حافظان قرآن را دارد؛ به عنوان دبیرخانه دائمی جشنواره قرآن بچه های مسجد در ششمین سال متوالی مرحله استانی این جشنواره را میزبانی می‌کند‌.
 

 

 

به جز کارگاه آموزشی؛ دیدار با خانواده شهید، غبار روبی قبور مطهر شهدا، شبی در محضر قرآن با شهدا در آستان مقدس امامزاده صالح و برگزاری آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان از دیگر برنامه های این جشنواره دو روزه در انار است.



 

هفدهمین جشنواره بزرگ قرآن «مدهامّتان» به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان انار با همکاری فرمانداری، شهرداری، روابط عمومی مس سرچشمه و ستاد برگزاری جشنواره شهرستان انار(کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار، سپاه، دفتر امام جمعه، اداره آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امورخیریه، اداره تبلیغات اسلامی، آستان مقدس امامزاده محمد صالح علیه السلام و بسیج هنرمندان) و همچنین ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمان برگزار می‌شود.

کد خبر 1256693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha