هشتمین جشنواره بومی محلی رشته و خشکار در طاهرگوراب برگزار می‌شود

مهرگان گفت: هشتمین جشنواره بومی محلی رشته و خشکار ، شیرینی ویژه ماه رمضان در بخش طاهرگوراب برگزار می‌شود.

علیرضا مهرگان -رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صومعه‌سرا- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: هشتمین جشنواره بومی محلی رشته و خشکار با همکاری ،فرمانداری، بخشداری،دهیاری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صومعه سرا و همت جوانان موسسه طلوع ماندگار و مناره ماندگار گسکرات در بخش طاهرگوراب برگزار می‌شود.

 

وی افزود: اجرای موسیقی سنتی، لافندبازی، شعبده بازی، نمایش بومی محلی، برپایی غرفه‌هایی با مضمون رشته و خشکار و پخت آن و ... از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

 

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صومعه‌سرا با بیان اینکه زمان برگزاری این جشنواره روز جمعه(26 اسفند) در بخش طاهرگوراب صومعه‌سرا است گفت: هدف از برگزاری این جشنواره حفظ فرهنگ اصیل، آداب و رسوم، سوغات و غذاهای محلی و نیز شناساندن سوغات محلی منطقه به مردم استان‌های دیگر است.

 

مهرگان تصریح کرد: با توجه به اینکه جشنواره‌ها و بازی‌های بومی و محلی برخواسته از فرهنگ و آداب و سنن اصیل ما گیلانی‌ها است بنابراین انجام آنها برای همگان بخصوص برای نسل جدید مفرح و شاد بوده و در آنان شور و نشاط ایجاد می کند و سبب انتقال آن به نسل‌های آینده می‌گردد.

 

وی خاطرنشان کرد: از اهداف دیگر برگزاری جشنواره‌های بومی محلی شناساندن روستاهای بکر صومعه‌سرا به گردشگران و مسافران استان‌های دیگر است که با ورود گردشگران به روستاها معیشت اقتصادی روستاییان رونق پیدا می‌کند.

کد خبر 1257018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha