دانشگاه حرکت دهنده و عامل پیشرفت هر جامعه و نهادی است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه حرکت دهنده و عامل پیشرفت هر جامعه و نهادی است که با رصد و شناسایی چالش‌های جامعه پیرامونی می‌تواند حل مساله کرده و تحول ایجاد ‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در دانشگاه زابل از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه دیدار کرد و طی نشستی صمیمانه با هیات رئیسه و مسئولین، در جریان اهداف و رویکردهای توسعه‌ای، آموزشی و تحقیقاتی این دانشگاه قرار گرفت.

 

وی با تاکید بر ضرورت هدفگذاری و حرکت بر مبنای نگاه توحیدی، از آن به عنوان عامل اصلیِ توفیق در پیشبرد تمام امور یاد کرد و افزود: بنا به فرموده حضرت امام (ره)، نقش انقلاب اسلامی، بسترسازی برای شکل‌گیری و دستیابی به آرمانِ "جامعه توحیدی" است که با ظهور امام زمان (عج) تحقق می‌یابد و در چنین جامعه‌ای، انسان خدا را شاهد و ناظر بر تمام حرکات و تلاش‌های خود می بیند و عدالت را رعایت می‌کند و کار و تلاش و کسب علم را عین عبادت می‌پندارد.

 

استاندار استان با بیان اینکه اندیشه و تفکر؛ نوآوری و خلاقیت را به دنبال دارد گفت: دانشگاه حرکت دهنده و عامل پیشرفت هر جامعه و نهادی است که با رصد و شناسایی چالش‌های جامعه پیرامونی می‌تواند حل مساله کرده و تحول ایجاد ‌کند.

 

وی ادامه داد: اعضای هیات علمی به دلیلِ پرورشِ فکر و نوآوری و خلاقیت دانشجویان، مایه قوت هر دانشگاه هستند و ضروری است که در پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، به هدایت و راهبری دانشجویان بپردازند و مشارکت آنان در پروژه‌های صنعتی را پیگیری کنند. چراکه اگر دانشجو به عنوان پشتوانه علمی، پشتیبان صنعت نباشد آن صنعت به دلیل عدم برخورداری از نوآوری، فرجامی جز شکست نخواهد داشت.

کد خبر 1257143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha