امروزه دشمن از تجمع جوانان و نوجوانان در مساجد هراس دارد

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده گفت: امروزه دشمن از تجمع جوانان و نوجوانان در مساجد و کانون های فرهنگی و هنری هراس دارد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی ،حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده،  امام جمعه شهرستان میاندوآب، امروز، (۲۱ اسفندماه) در دیدار با مسئول و جمعی از خدمتگزاران کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان، ضمن تبریک سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد به خدمتگزاران عرصه فرهنگ و خادمین فرهنگی مساجد، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در تهذیب جامعه و هدایت جوانان و نوجوانان و گرایش این قشر به مساجد به عنوان عمده ترین کارکرد نقش اساسی و کلیدی دارد.

وی افزود: ما بایستی بدانیم که امروزه دشمن از این کانون ها و تجمع جوانان و نوجوانان در این مراکز هراس دارد و می دانند که با حضور این قشر در مساجد، مسجد کارکردهای در زمین مانده خویش را باز می یابد.

این مسئول ادامه داد: می توان برنامه هایی را در این کانون های فرهنگی و هنری اجرا کرد که تاثیر گذاری بسیاری در معنویت جامعه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان میاندوآب خطاب به مدیران کانون مساجد افزود: در کانونها جذابیت باید ایجاد شود تا جوانان جذب مسجد شوند و کانون‌ها باید علمی، اخلاق مدار و ایمانی باشند بهترین جا برای جهاد تبیین کانونهای مساجد هست .

وی ادامه داد: مدیران کانون های فرهنگی و هنری باید اهل مطالعه باشند تا به شبهات به روز جوابگو باشدو در این راستا مدیران، کانونهای مسجدها را تقویت کنید و در این راستا مسىولیتی که قبول کرده اید مسئولیت سنگین و بزرگی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده گفت: در مساجد کلاسهای تربیتی و اخلاقی تشکیل دهید و بصورت جهادی  و انقلابی کار کنید تا بازگشت نهضت مساجد تحقق یابد.

آرش قنبری،  مسئول دفتر نمایندگی  کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان میاندوآب نیز در این جلسه افزود: کانونهای مساجد بستر مناسب رشد و اعتلای فرهنگی جوانان هستند و کانون های مساجد به عنوان ظرفیت ارزشمند فرهنگی هستند.

وی گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به صورت مردمی و خود جوش در اقصی نقاط شهری و روستایی در حوزه فرهنگ و هنر با محوریت آموزه های قرآنی، سیره نبوی، معارف اهل بیت (ع) و ارزش های اسلامی فعالیت میکنند.

گفتنی است؛ در سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد،حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده، امام جمعه میاندوآب و آرش قنبری، مسئول دفتر کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان از خدمتگزاران در این عرصه ،با اهدای جوایز تجلیل کردند.

کد خبر 1257307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha