لزوم رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در اماکن عمومی

صفوی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: تدابیر لازم برای رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در اماکن عمومی و اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی،تبلیغی و ترویجی برای بهره برداری از برکات معنوی این ماه پرخیر و برکت صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، سیدنادر صفوی -فرماندار رضوانشهر- امروز(دوشنبه، 22 اسفند) در جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر این شهرستان با گرامیداشت 22 اسفند بزرگداشت روز شهدا اظهارکرد: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی هموطنان به شهرستان و همچنین به دلیل تقارن آغاز سال 1402 و ایام ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، لازم است شادابی و نشاط اجتماعی، توسعه گردشگری و شکوفایی ظرفیت های اجتماعی و اقتصاد محلی با بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی شهرستان در دستور کار مدیران باشد تا سفری شاد و ایمن برای میهمانان و مسافرین رقم بخورد.

 

وی با بیان اینکه ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی می تواند در افزایش جذب گردشگر تاثیرگذار باشد، افزود: شهرستان رضوانشهر با داشتن آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری، ساحلی و کوهپایه ای، دارای یک ظرفیت مهم در حوزه گردشگری است، باید با داشتن این ظرفیت ها برای جذب هرچه بیشتر گردشگر استفاده کنیم.

 

فرماندار رضوانشهر گفت: دستگاه های متولی امر نسبت به زیباسازی مبلمان شهری و ساماندهی تابلوها و علائم، تعیین مراکز درمانی فعال در ایام تعطیلات، اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی شهرستان اقدام کنند.

 

صفوی بر نظارت به فعالیت هتل ها، سفره خانه ها، و اقامتگاه‌های بوم گردی و آماده سازی و نظارت بر سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها و آماده سازی مساجد و امامزادگان شهرستان با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان تاکید و تصریح کرد: تجهیز و آماده سازی مدارس هدف اسکان مسافران نوروزی، استقرار پایگاه های هلال احمر در مبادی ورودی شهر و نظارت بر قیمت کالاها در فروشگاه‌ها، اغذیه فروشی ها و رستورانهای سطح شهر و روستاها به منظور رفاه حال مسافرین و گردشگران و شهروندان در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی تهمیدات لازم در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی انجام شده است بیان کرد: هفت هتل و هتل آپارتمان، 12 اقامتگاه بوم گردی، 10 واحد رستوران بین راهی و مجتمع گردشگری، 50 واحد خانه مسافر در مجموع با حدود 700 تخت، همچنین 6 مدرسه با 50 کلاس و 29 سوئیت(خانه معلم و استراحت گاه فرهنگیان)، پنج مرکز اطلاع رسانی گردشگری، سه پایگاه امداد و نجات جاده ای و مساجد بین راهی آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

 

فرماندار رضوانشهر همچنین با توجه به ایام پایانی سال بر جذب و توزیع سهمیه کالاهای اساسی شهرستان و میوه شب عید در موئد مقرر تاکید و اظهار کرد: رصد منظم بازار کالا و خدمات و نظارت جدی بر کیفیت و قیمت کالا و خدمات به منظور حفظ و آرامش در بازار از سوی اعضای ستاد تنظیم بازار صورت گیرد.

 

صفوی در ادامه بر تقویت بازرسی ها و نظارت بر رعایت مسائل مربوط به بهداشت و سلامت مردم در مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران های شهری، روستایی و بین راهی، پلاژ های ساحلی و... تاکید کرد.

 

وی خواستار ایجاد مراکز راهنمایی و اطلاع رسانی برای مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها از سوی شهرداران و دهیاران و میراث فرهنگی شهرستان شد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در فضاهای عمومی شهر و روستا در قالب نوروزگاه ها، ایستگاه های خدمات فرهنگی و اجتماعی برای توسعه گردشگری و افزایش نشاط و شادابی گردشگران موثر است.

 

مقام عالی دولت در شهرستان با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: اتخاذ تدابیر لازم برای رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در اماکن عمومی و همچنین اجرای برنامه ها و رویدادهای فرهنگی، تبلیغی و ترویجی برای بهره برداری از برکات معنوی این ماه پرخیر و برکت صورت گیرد.

کد خبر 1257367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha