باید تولید آثار هنری با موضوع شهادت  برای ارتقای ذائقه جامعه صورت بگیرد

فروزانفر با بیان اینکه فعالیت های هنری باید به گونه ای ارایه شود که پاسداشت شهدا جلوه متمایزی داشته باشد، گفت: زیبنده است تولید آثار هنری با موضوع شهادت برای ارتقای ذائقه جامعه صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری رویداد سروقامتان تهران (طرح دیوارنگاره های مناطق 22 گانه تهران با موضوع شهدای هر منطقه) عصر امروز دوشنبه 22 اسفند با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، مجید قادری معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران و محمد زرویی نصرآباد دبیر اجرایی و هنری این رویداد و مدیرعامل موسسه نام در حوزه هنری برگزار شد.

 

در این نشست «علی فروزانفر»، معاون هنری حوزه هنری با اشاره به بیست و دوم اسفند ماه روز شهدا گفت: امروز روز بزرگداشت شهداست و ما هم یاد قهرمانان و اسطوره های شهیدمان را گرامی می داریم و مقام آنها را ارج می نهیم. خیلی مهم است که فعالیت های هنری به گونه ای ارایه شود که پاسداشت شهدا جلوه متمایزی داشته باشد.

 

معاون هنری حوزه هنری خاطر نشان کرد: بخش مهمی از فعالیت های فرهنگی و هنری حوزه هنری در دهه های گذشته با موضوع شهید و شهادت و زنده نگه داشتن نام شهدا در قالب های داستان، شعر، هنرهای تجسمی و موسیقی ارایه می شد که همه مراکز حوزه هنری درگیر ترویج این آثار بودند و این آثار بارها و مکرر در مناسبات ملی و انقلابی در معرض دید مخاطبان قرار می گرفت.

 

وی اظهار کرد: اگر بخواهیم توجه مردم و اقشار جامعه را با استفاده از ابزار هنر و رسانه به شهادت جلب کنیم، زیبنده است که مجموعه های مختلف و سازمان های فرهنگی و هنری توجه و تمرکز بر این موضوع داشته باشند و تولید آثار هنری برای جامعه و ارتقای ذائقه جامعه صورت بگیرد.

 

معاون هنری حوزه هنری با اشاره به ماموریت های موسسه نام از موسسه های هنری زیرمجموعه حوزه هنری گفت: این موسسه در یک و نیم سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و فعالیت های خوبی در زمینه فرهنگی و هنری انجام داده و بسیاری از آثار هنری را به خانه های مردم برده است و آثار هنری  تولید کرده تا مردم با آثار هنری  و هنرمندان بیشتر آشنا شوند . در راستای همین رویکرد  لازم بود که یک سری کارها نیز به صورت میدانی انجام شود که رویداد هنری سروقامتان تهران بر اساس همین رویکرد برگزار می شود.

 

علی فروزانفر اظهار کرد: رویداد هنری سروقامتان تهران یکی از نخستین برنامه هایی است که توانست آثار هنرمندان در بخش های مختلف را جمع آوری و در دیواره های شهری تهران به نمایش درآورد؛ در واقع در رویداد سروقامتان تهران آثار ارزشمند و فاخری از سوی هنرمندان تولید شده و در 22 منطقه تهران با نام شهدا اکران می شود.

کد خبر 1257499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha