"رویداد سروقامتان" در پاسخ به درخواست خانواده های شهدا اجرایی شد

مجید قادری از نمایش آثاری با موضوع شهدا در ۲۲ محله تهران خبر داد و گفت: یکی از دغدغه های خانواده های شهدا از سازمان زیباسازی شهر تهران این بود که نام و تصویر شهدای در محله هایشان نصب شود و این رویداد در راستای همان درخواست اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری رویداد سروقامتان تهران (طرح دیوارنگاره های مناطق 22 گانه تهران با موضوع شهدای هر منطقه) عصر امروز دوشنبه 22 اسفند با حضور علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری، مجید قادری معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران و محمد زرویی نصرآباد دبیر اجرایی و هنری این رویداد و مدیرعامل موسسه نام در حوزه هنری برگزار شد.

 

در این نشست «مجید قادری»، معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به عملکرد این سازمان در سال گذشته گفت: سازمان زیباسازی شهرداری تهران در یک و نیم سال گذشته تمام تلاش خود را کرده است که در راستای زیباسازی منظر شهری اقدامات مهمی انجام دهد در همین راستا در حوزه نقاشی دیواری سعی بر این شد که آثار هنرمندان صاحب نام بر روی دیواره های شهری قرار بگیرد که علاوه بر هویت بخشی به هنر شهری ذوق و سلیقه مردم را نیز ارتقا دهد و آنها را با هنرمندان آشنا کند.

 

معاون فرهنگی سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به همکاری با موسسه نام در برگزاری رویداد سروقامتان تهران گفت: رویداد هنری سروقامتان تهران به همت موسسه هنری نام اجرایی شد؛ در این رویداد 22 هنرمند آثاری را برای اولین بار خلق کردند که شهدای مناطق 22 گانه تهران را دربر می گرفت، یکی از دغدغه های خانواده های شهدا از سازمان زیباسازی شهر تهران این بود که نام و تصویر شهدای هر محله در محله هایشان نصب شود و این رویداد در راستای همان درخواست خانواده های شهدا اجرایی شد و قرار شد دیواره های شهری با تصاویر شهدا مزین شود.

 

وی اظهار کرد: رویداد سروقامتان تهران از فروردین ماه آغاز می شود و سازمان زیباسازی آمادگی دارد این رویداد را در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برساند. شهر تهران در برخی از کارها الگو می شود در اجرای این رویداد نیز به دنبال آن هستیم که این طرح در سراسر کشور الگوسازی شود و اسامی شهدا بر دیوارهای شهرها نقش ببندد.

 

قادری با اشاره به برنامه های نوروزی سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: این سازمان در تلاش برای ارتقای روحیه جامعه است و در همین راستا جشنواره بهارستان را با اکران آثار بهاری اسفند ماه برگزار کرده است.

 

وی تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا از وظایف ماست که می خواهیم یاد این عزیزان را به اشکال مختلف در شهر تهران گرامی بداریم.

 

 
 

 

کد خبر 1257504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha