شالما؛ نقطه ای پررنگ در نقشه سفرهای  نوروزی

شالما، روستای ملی چوب تراشی و استشمام خوش عطر جنگل در سازه هایش، نقطه ای پررنگ در نقشه سفرهای مسافران نوروزی است،

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان -مائده فلاحتکارضیابری:

استان گیلان همچون یاقوتی سبز در ایران اسلامی می‌درخشد، سرسبزی، لطافت و زیبایی این خطه از ایران زمین به قدری چشم‌نواز است که انسان بی‌اراده مبهوت این همه زیبایی بی‌منتها می‌شود. وقتی 45 کیلومتر از مرکز گیلان به سمت غرب استان حرکت کنیم به شهری مرتفع و ییلاقی به نام ماسال معروف به بهشت گمشده می‌رسیم که به شهرهای خلخال، صومعه‌سرا، فومن و رضوانشهر نزدیک است.

 

ماسال جدا از اینکه منطقهٔ مرتفع و بکری باشد، به شهر آبشار نیز معروف است، آبشارهایی از قبیل آبشار ویوز در مجاورت منطقه ییلاقی اولسبلنگاه در ماسال، آبشار خون با ارتفاع بیش از ۱۵ متر، آبشار تولی نساء و آبشار رامینه با ارتفاع ۱۰ متر.

 

همین‌طور غارهایی همچون غار باستانی خندیله پشت، غار چسلی، غار کلچال و غار آویشو، را می‌توان در این شهرستان نام برد، غار آویشو طولانی‌ترین غار استان گیلان است که از میان آن رودخانه‌ای می‌گذرد، قندیل‌ها و آبشارها زیبایی بیشتری به این غار بخشیده‌اند، آویشو با قدمتی در حدود ۷۵ میلیون سال و منظره‌های شگفت‌انگیز مقصد بسیاری از توریست‌ها و غارنوردان داخلی و خارجی است.

 

 

ماسال شهری از جنگل‌ها و کوه‌های سر به فلک کشیده، که دلیل سفر همه روزه مسافران و گردشگران فراوان از سراسر ایران و حتی جهان به این منطقه شده است تا از زیبایی های آن لذت ببرند.

 

پس از ورود به شهر ماسال اولین مکانی که می‌تواند مورد استفاده گردشگران قرار گیرد بام سبز ماسال است که در یک فضای بکر و مشرف بر شهر واقع شده و شب‌های بسیار زیبایی دارد. از دیگر مناطق گردشگری شهر ماسال پارک ساحلی این شهر است که در کنار رودخانه خالکایی احداث شده و به دلیل داشتن امکانات بازی کودکان مکانی مناسب برای مسافرینی است که دارای کودکان بازیگوش هستند.

 

شهرستان ماسال به دلیل داشتن امام زادگان شاخصی مانند امامزاده شالما، میرمحله ماسال، امامزاده شفیع، امامزاده سید رضا و قران شاندرمن می‌تواند در کنار سیاحت برای مسافرین سفر زیارتی هم محسوب شود.

 

 

بهشت در بهشت، عبارتی است که می‌توان از آن برای توصیف زیبایی روستای اولسبلنگاه استفاده کرد، روستای ییلاقی اولسبلنگاه در بالاترین نقطه ماسال قرار دارد، خانه‌های چوبی که در این منطقه خوش‌ آب‌وهوا و مه‌آلود قرار گرفته‌اند از دیگر جاذبه‌های توریستی ماسال است.

 

شالما - روستای ملی چوب تراشی و استشمام خوش عطر جنگل در سازه هایش - نقطه ای پررنگ در نقشه سفرهای مسافران نوروزی است،

 

 

از دیگر مناطق گردشگری می‌توان به مناطق ییلاقی آریدول، سوئه چاله، صخره سنگ نوردی طبیعی اسبه ریسه، منطقه گردشگری ریزه‌مندان، منطقه گردشگری توسته کیله و ییلاق النزه محل مشهد میرزا اشاره کرد.

 

مسافران می‌توانند از این شهرستان محصولاتی از قبیل لبنیات مخصوص ماسالی که در سطح جهانی شناخته شده به سوغات ببرند از دیگر سوغات این منطقه عسل طبیعی ییلاقات ماسال است.

 

برنج محلی، صنایع دستی از قبیل قاشق‌های چوبی، شال بافی و جوراب بافی و... از سوغات‌هایی هستند که مسافرین می‌توانند از این منطقه به یادگار ببرند.

 

 

 

کد خبر 1257587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha