پنجمین جشنواره حلوای ضیابری در بخش ضیابر برگزار می‌شود

مهرگان گفت: پنجمین جشنواره حلوای ضیابری در سالن شهدای بخش ضیابر برگزار می‌شود.

علیرضا مهرگان-رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا- در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان اظهار کرد: غذا یکی از عوامل مهم در جذب گردشگر محسوب می‌شود و حضور میلیون‌ها گردشگر برای دسترسی به غذاهای مختلف در اقصی نقاط جهان دلیل روشنی بر این ادعاست.

 

وی با بیان اینکه با برگزاری جشنواره‌های مختلف با هدف معرفی غذاهای محلی، بیشتر و بهتر می‌توان از ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان بهره مند شد و این توانمندی‌ها را به گردشگران معرفی کرد، افزود: در شهرستان صومعه‌سرا جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره توت فرنگی، رشته و خشکار، گل لاله،‌خربزه و .. برگزار می‌شود.

 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا گفت: پنجمین جشنواره حلوای ضیابری روز یکشنبه(28اسفند) در سالن شهدای ضیابر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

 

مهرگان با تاکید  برا اینکه اینگونه جشنواره‌ها به منظور احیا سنت‌های فراموش شده در صومعه‌سرا و انتقال فرهنگ خوب گذشته برگزار شده است تصریح کرد: هدف از برگزاری اینگونه جشنواره‌ها احیای آداب و سنن قدیمی، شناساندن روستاها و معرفی محصولات آن به گردشگران، ماندگاری جوانان در روستاها و مهاجرت نکردن آنها به شهر است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره های بومی محلی سبب نشاط و شادی مردم می شود و به همین علت در این راستا همیشه با استقبال خوب مردم مواجه هستیم.

 

کد خبر 1257753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha