مهم ترین شاخصه طلاب و روحانیون تکلیف مداری است

حجت الاسلام مرادبیگی با بیان اینکه مهم ترین شاخصه طلاب و روحانیون تکلیف مداری است، گفت: نظام اسلامی به رهبری امام راحل و سپس با زعامت رهبری معظم انقلاب، دشمنان نظام و استکبار جهانی را به چالش کشیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام  وعد مرادبیگی، صبح امروز(۲۴ اسفند) در آیین گردهمایی ائمه جماعات مساجد استان ایلام، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره حج قرآن کریم می فرماید که وظیفه اصلی مومنین این است که وقتی حاکمیت دینی پیدا می‌کنند، اولین کارشان اقامه نماز در زمین است و این یعنی اینکه جماعت را با خود همراه می کنند.

 

وی با بیان اینکه مومنین فرهنگ نماز را در جامعه نشر می دهد هم خود  پا در عرصه محراب می گذارد و هم دیگران  برای برپایی نماز دعوت می کند، افزود:  بعد از برپایی نماز، مومنین وظیفه پرداخت زکات در راستای توجه به مسائل مادی و اجتماعی جامعه است که به بخش آسیب پذیر و نیازمند جامعه توجه می شود.

 

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) استان ایلام  یادآور شد: مومنین امر به معروف و نهی از منکر می پردازند و این فریضه یکی از محورهای دعوت مردم به دین است، مومن همانگونه که تذکر لسانی می دهد، در عمل هم نشان می دهد و مردم را به سمت شعائر دینی و اسلامی دعوت می کند.

 

وی با تاکید بر اینکه دلگرمی امام زمان(عج) به مومنین و جامعه روحانیت است، ابراز کرد: مومنین در نظام ولایی باید به گونه ای رفتار کنند که محور باشند، نباید صحبت و رفتار طلاب و روحانیون زمینه ساز تضعیف نظام ولایی و دین شود.

 

حجت الاسلام مرادبیگی با اشاره به ویژگی های انصار امام زمان(عج) ابراز کرد: یکی از ویژگی های اصلی انصار آن حضرت، اخلاص است و باید برای خدا خالص باشند و در این صورت خداوند هم برکت را با او همراه می کند و اگر کسی کار را خالص برای خدا انجام دهد مورد توجه  خاص خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

 

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) استان ایلام  با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های انصار حضرت امام زمان(عج) تکلیف مداری و توجه به وظیفه است، گفت:  یکی دیگر از این ویژگی ها، عمل گرایی و یکسان بودن عمل با گفتار مومنین است، مردم وقتی  ببیند رفتار با گفتار یکی است، عملگرایی داشته باشند به طور قطع اثر پذیر خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های انصار الله تواضع و فروتنی است، گفت:  نظام اسلامی به رهبری امام راحل و سپس با زعامت رهبری معظم انقلاب، دشمنان نظام و استکبار جهانی را به چالش کشیده است و انقلاب اسلامی امروز محور تحول دنیای امروز بوده است.

 

حجت الاسلام مرادبیگی با تاکید بر توسعه، تجهیز و ساخت خانه های عالم در مناطق مختلف استان، یادآور شد:  نشست های ائمه جماعات و جمعه در سطح شهرستان های مختلف استان با محوریت امام جمعه هر شهرستان و در مرکز استان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در هر شهرستان محور هستند، ابراز کرد:  نشست هایی با استاندار ایلام در راستای توجه به حوزه های علمیه استان برگزار شد و  در این راستا با حمایت ایشان، میزان تخصیص اعتبارات به حوزه های علمیه استان به 52.5 درصد افزایش یافته است.

 

مدیر حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) استان ایلام  با اشاره به ساخت استاد سرا برای اساتید حوزه های علمیه در شهرستان ها،  گفت: احداث حوزه علمیه شهرستان دهلران نیز با نگاه ویژه آیت الله اعرافی در دستور کار قرار دارد و امید است با حمایت مسئولان استان، کار ساخت این حوزه علمیه در دهلران به زودی آغاز شود.

 

حجت الاسلام مرادبیگی خاطرنشان کرد: مجوز ساخت استاد سرای در شهرستان های مهران، دهلران  و ایلام  صادر شده است و امید است که با حمایت های مسئولان امر شاهد توجه بیشتر به حوزه های علمیه در استان باشیم.

کد خبر 1257813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha