بقاع متبرکه شاخص مجری طرح آرامش بهاری ضیافت الهی

جهان اسلامی گفت: برنامه های ماه رمضان و سال نو تلفیقی از این ۲ مناسبت است که در قالب طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

جهان اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در تشریح برنامه های ماه مبارک رمضان، گفت: در آستانه ورود به ماه رمضان بقعه متبرکه شاخص امامزاده سید سلطان احمد ساردوئیه و قبور مطهر شهدای گمنام غبارروبی و عطر افشانی می شوند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با اشاره به تقارن ماه رمضان و نوروز، بیان کرد: برنامه های ماه رمضان و سال نو تلفیقی از این ۲ مناسبت است که در قالب طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شوند.

وی افزود: بقاع متبرکه شاخص امامزادگان سید سلطان احمد ساردوئیه و سید عبدالله مردهک مجری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی خواهند بود.

اسلامی ابراز کرد: طرح آرامش بهاری از ۲۸ اسفندماه در بقاع متبرکه شاخص آغاز می شود و تا ۳ خردادماه پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت اظهار کرد: در قالب طرح آرامش بهاری ویژه برنامه تحویل سال نو برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: خیمه های معرفت یکی دیگر از برنامه های طرح آرامش بهاری است که در این ایام اجرا می شود.

اسلامی عنوان کرد: ویژه برنامه خیمه های معرفت شامل پاسخ به سوالات شرعی و شبهات دینی، مشاوره با موضوع جمعیت و فرزندآوری است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت با اشاره به حضور مبلغین اعزامی در خیمه های معرفت، اضافه کرد: همچنین در خیمه های معرفت غرفه کودکان و نوجوانان نیز دایر می شود و در این غرفه کودکان نقاشی می کشند و قرآن می خوانند.

وی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان محافل جزء خوانی، ترتیل خوانی و تفسیر قرآن کریم نیز برپا می شود.

اسلامی ادامه داد: علاوه بر این نیز محفل انس با قرآن کریم، جشن ولادت امام حسن مجتبی (ع) و مراسم وفات حضرت خدیجه (س) نیز در بقاع متبرکه شاخص برگزار می‌شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت مناجات خوانی و قرائت ادعیه را از دیگر برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان برشمرد و عنوان کرد: روزانه در ۲ نوبت نماز در بقاع متبرکه شاخص به صورت جماعت اقامه خواهد شد و راهپیمایی روز قدس و اقامه نماز عید فطر نیز در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1257834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha