مشارکت خودجوش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی خراسان جنوبی در اجرای اردوهای جهادی

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی از مشارکت خودجوش در پویش کمک‌های مومنانه، اکرام ایتام و همکاری در اجرای اردوهای جهادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمدرضا عابدانی- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی - صبح امروز چهارشنبه (۲۴ اسفند) در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده و جزء فرآورده‌های نفتی در استان داریم که به صورت مستمر فرآورده دریافت می‌کنند، افزود: در سال جاری ۹۰ دستگاه نفت‌کش جدید به ناوگان حمل مواد سوختی خراسان جنوبی افزوده شد و در حال حاضر تامین و انتقال سوخت با ۲۳۰ دستگاه نفتکش انجام می‌شود.

 

عابدانی ادامه داد: امسال در زمینه حمل و جابه‌جایی فرآورده‌های نفتی، این شرکت ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه پرداخت کرده است.

 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ میلیون لیتر سوخت جت و هواپیما تحویل شرکت‌های هواپیمایی شده است، افزود: یکی از رسالت‌ها و وظایف این شرکت نظارت بر مقدار و کیفیت فرآورده‌های نفتی توزیع شده است که امسال ۶ هزار بازدید از سطح مجاری عرضه و پنج هزار و ۳۰۰ مورد بازدید از کیفیت محصول انجام شده است.

 

به گفته وی در زمینه برخورد لازم با تخلفات در توزیع فرآورده‌های نفتی در سال جاری ۱۰ میلیارد ریال غرامت از بخش‌هایی متخلف دریافت شده است.

 

افزایش کشفیات سوخت قاچاق

عابدانی از افزایش ۴۰۰ درصدی کشف فرآورده‌های نفتی قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در این مدت کشفیات فرآورده‌های نفتی از کارت‌های هوشمند نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

 

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی در ادامه به تامین فرآورده نفتی کشور افغانستان به صورت قانونی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲ میلیون لیتر به ارزش چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به صورت خرده فروشی و بیشتر در بازارچه ماهیرود به فروش رسیده است.

 

وی بیان کرد: احداث خط انتقال فرآورده‌های نفتی از رفسنجان به سمت مشهد در دستور کار است که این طرح به انبار نفت بیرجند نیز متصل خواهد شد و با اختصاص اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان در مرحله کسب مجوز از شورای اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه کشور قرار دارد.

 

عابدانی درباره ایمنی انبار نفت بیرجند که در ورودی شهر از سمت شهرستان درمیان جانمایی شده است، تصریح کرد: تیم کارشناسی از سازمان پدافند غیرعامل کشور بارها از این انبار بازدید کرده و کوچکترین نقص فنی و ایمنی را گزارش نکردند لذا براساس نظر کارشناسان انبار نفت استان به دلیل تجهیزات کامل از نظر ایمنی مشکلی ندارد.

 

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ جایگاه سی ان جی در استان که در سال جاری ۶۰ میلیون متر مکعب گاز تحویل مردم دادند، عنوان کرد: در زمینه مدیریت بحران سرمای زمستان امسال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر فرآورده نفتی را توزیع کردیم و با تامین سوخت جایگزین واحدهای مرغداری، گلخانه‌ای، واحدهای تولیدی و صنعتی از قطع گاز خانگی جلوگیری شد.

 

لزوم سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی به برنامه‌ریزی برای مدیریت مصرف انرژی در نوروز ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: کارت‌های سوخت در اختیار جایگاه‌ها به شکل مناسب توزیع شده تا گردشگران و مسافران نوروزی مشکلی در تامین فرآورده‌های نفتی خود نداشته باشند.

 

وی از مردم درخواست کرد به منظور مسدود نشدن کارت‌های سوخت حتما تا پایان سال جاری یک مرحله از کارت سوخت شخصی خود سوخت‌گیری داشته باشند.

 

عابدانی به مسئولیت اجتماعی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: مشارکت در پویش کمک‌های مومنانه و اکرام ایتام، همکاری در اردوهای جهادی، نمایشگاه کاریکاتور در حوزه نفت از جمله این اقدامات است.

 

 

کد خبر 1257835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha