رونمایی از «سایت صحیفه خوانی» در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

حجت الاسلام وافی ضمن تشریح برنامه های بخش ترویج صحیفه سجادیه در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از رونمایی سایت اختصاصی صحیفه خوانی با عنوان آسمانی ها خبر داد.

حجت الاسلام «مرتضی وافی»، مدیر بخش ترویح صحیفه سجادیه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: امسال بخش ترویج صحیفه سجادیه برنامه های متنوعی را تدارک و پیش بینی کرده است، هدف اصلی این بخش نشر فرهنگ و معارف صحیفه سجادیه به ویژه در فضای عمومی جامعه است لذا محور اصلی بخش ترویج صحیفه سجادیه در نمایشگاه قرآن در راستای نهضت صحیفه خوانی است و ذیل نهضت صحیفه خوانی هفت پویش و هشتک را به عنوان پویش های مردمی تدارک دیده ایم، به عنوان مثال پویش هایی مانند «من صحیفه می خوانم»، من صحیفه را دوست دارم، خادمان صحیفه، نذر کتاب صحیفه، صحیفه کتاب زندگی، هر خانه یک صحیفه ذیل یک حرکت اصلی و پویش مردمی با عنوان «تا آسمان» دز بخش ترویج صحیفه سجادیه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شکل می گیرد.

 

 

رونمایی از سایت صحیفه خوانی با عنوان آسمانی ها برای نخستین بار 

وی از رونمایی سایت صحیفه خوانی برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد و تصریح کرد: یکی از برنامه های ویژه ما در سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم راه اندازی پایگاه و سایت مردمی آسمانی ها است به این صورت که مردم می توانند اگر گزارش هایی پیرامون حلقه صحیفه خوانی در منازل، حسینیه ها، هیئات، مساجد، مدارس و دانشگاه خود دارند را در این سایت درج کنند. در واقع در سایت آسمانی ها زمینه ای فراهم شده تا علاقه مندان بتوانند با عنوان «من آسمانی ام» ورود کرده و فعالیت های صحیفه خوانی خود را در آنجا درج نمایند. لذا این اقدام می تواند در آینده به یک شبکه مردمی بزرگ تبدیل شود که حول محور نهضت صحیفه خوانی و پویش های مردمی حرکت می کند.

 

 

فعالیت کارگاه های آموزشی صحیفه خوانی در نمایشگاه قرآن

وافی با اشاره به دیگر غرفه های فعال بخش ترویج صحیفه سجادیه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: اولین غرفه این بخش در حوزه آموزش صحیفه سجادیه فعالیت خواهد کرد. بر همین اساس کارگاه های آموزش در این زمینه پیش بینی شده است، یک سایت با عنوان «خانه 313» طراحی شده که به عنوان یک پایگاه آموزشی محسوب می شود تا هر فردی در چهار مرحله بتواند از دوره آموزشی بهره مند و با معارف صحیفه سجادیه آشنا شوند.

 

مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: سایت آموزشی خانه ۳۱۳ در چهار سطح در نمایشگاه فعالیت می کند که شامل یاوران صحیفه سجادیه، مروجان صحیفه سجادیه، مبلغان صحیفه سجادیه و مربیان صحیفه سجادیه هستند.

 

وی افزود: رتبه دوم بخش ترویج صحیفه سجادیه، به موضوع پژوهش اختصاص دارد که در غرفه ای که در این بخش برای پژوهش در نظر گرفته شده است مقالات، پایان نامه هایی پیرامون موضوع امام سجاد (ع) و صحیفه سجادیه نمایش داده می شود. همچنین نشست هایی با پژوهشگران، دانشجویان و حوزویان علاقه مند به ارایه پایان نامه و مقاله پیرامون معارف صحیفه سجادیه برگزار و مشاوره های لازم به آنها داده می شود.

 

وی با بیان اینکه غرفه سوم بخش ترویج صحیفه سجادیه با عنوان صحیفه خوانی در نمایشگاه قرآن فعالیت خواهد داشت گفت: این غرفه کاملا یک کار نمادین بوده و همانند یک جلسه خانگی عمل می کند که افرادی دور هم جمع می شوند، تعدادی از اساتید صحیفه خوانی می کنند و هر شب در مورد یکی از موارد صحیفه بحث می شود به طوری که 14 شب 14 دعای ویژه را انتخاب و در مورد آن بحث و بررسی می نمایند؛ مثلا دعای هفتم صحیفه که راجع به رفع مشکلات است یا دعای عافیت و حقوق شهروندی از جمله دعاهایی است که به صورت نمونه انتخاب شده و هر شب بخشی از آنها در یک حلقه صحیفه خوانی خوانده می شود.

 

 

«اپلیکیشن زین العباد» رونمایی می شود

مدیر بخش ترویج صحیفه سجادیه سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه ارتباطات و پویش های مردمی از دیگر غرفه های این بخش در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است، تصریح کرد: غرفه پنجم بخش ترویج صحیفه سجادیه، رسانه نام دارد که کلیپ ها و تیزرهایی در این زمینه آماده کرده است. در بخشی از غرفه صحیفه سجادیه صرفا فعالیت های رسانه ای انجام می شود، همچنین از فاز اول «اپلیکیشن زین العباد» در ایام نمایشگاه قرآن رونمایی می شود. همچنین در بخش ترویج صحیفه سجادیه، غرفه هنری فعالیت خواهد داشت که صنایع دستی با محتوای صحیفه سجادیه و امام سجاد (ع) در آن عرضه می شود.

 

وی با اشاره به بخش نمایشگاهی غرفه صحیفه سجادیه افزود: در این بخش کتاب ها، نسخه های صحیفه سجادیه، ترجمه ها و آثار فعالان در این عرصه به صورت نمایشگاهی و تابلویی عرضه می شود. امسال در بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه یک رویکرد ویژه به حوزه بین الملل بوجود آمده است بر همین اساس چهار تفاهم نامه با چهار مجموعه بین المللی به امضا خواهیم رساند. مانند مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مجمع تقریب مذاهب اسلامی و جامعه المصطفی. در راستای این رویکرد و در جهت انعقاد تفاهم نامه ها در این بخش در ایام نمایشگاه میزبان میهمانانی در حوزه بین الملل خواهیم بود.

 

 «صحیفه کتاب زندگی و امید» شعار بخش صحیفه سجادیه

وی با اشاره به شعار محوری «میخوانمت» سی امین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اظهار کرد: تمام برنامه های بخش ترویج صحیفه سجادیه ذیل شعار «میخوانمت» انجام می گیرد. شعار «صحیفه کتاب زندگی و امید» نیز شعار امسال بخش ترویج صحیفه سجادیه است.

 

حجت الاسلام وافی گفت: همکاری هایی با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی غیر از برگزاری نمایشگاه قرآن آغاز کرده ایم مانند راه اندازی انجمن بین المللی خادمان صحیفه سجادیه که سندش در مراحل نهایی شدن است؛ سه قرارداد و تفاهم نامه هم بین ستاد بین المللی صحیفه سجادیه و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به امضا رسیده است که امیدواریم در ایام نمایشگاه از این سندها رونمایی شود. همچنین سلسله نشست های صحیفه پژوهی، حمایت از طرح نهضت صحیفه خوانی و تولید محتوا و پشتیبانی از سایت بین المللی صحیفه سجادیه از دیگر قراردادهایی است که با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسیده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1257858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha