پترو پالایشگاه آبادان جلوه ارزشمندی از «ما می توانیم» است

آیت‌الله رئیسی، پترو پالایشگاه آبادان را جلوه ارزشمندی از «ما می توانیم» دانست و گفت: یکی از دستاوردهای بهره برداری از این پالایشگاه جلوگیری از خام فروشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، امروز دوشنبه (۲۹ اسفند) در آئین بهره برداری از بخش نخست فاز ۲ پالایشگاه آبادان، ضمن گرامیداشت روز ملی شدن صنعت نفت، اظهار کرد: روز ملی شدن صنعت نفت، روزی تاریخی است که در آن دست بیگانگان از صنعت نفت قطع شد و با اخراج نیروهای انگلیس صنعت نفت در ایران ملی شد.

 

رئیس جمهور، به ادعای یکی از مستشاران انگلیسی مبنی بر ناتوانی ایران در اداره پالایشگاه ها پس از ملی شدن صنعت نفت، اشاره کرد و افزود: یکی از این نیروهای انگلیسی گفته بود از ایران می رویم اما ایرانی ها توان پالایش و استخراج نفت را نخواهند داشت، ولی ایرانی های ثابت کردند که توان این کار را دارند.

 

وی تصریح کرد: تصور ۵۰ ساله انگلیسی ها و آمریکایی ها این است که توانایی و دانش متعلق به آنهاست و همواره این تصور را نسبت به ملت های دیگر دارند، با آنها تحقیرانه برخورد می کنند و نمی خواهند باور کنند که دیگران هم می دانند و هم می‌توانند.

 

آیت الله رئیسی، با بیان اینکه پترو پالایشگاه آبادان جلوه ارزشمندی از «ما می توانیم» است، اضافه کرد: این پالایشگاه جلوه «ما می خواهیم»، «ما می دانیم» و «ما می توانیم» و جلوه «خواستن، دانستن و توانستن» است.

 

وی اضافه کرد: چیزی که امروز در آبادان رقم خورده است ایجاد پالایشگاه دومی همچون پالایشگاه آبادان نامدار گذشته است که به دست مشاوران، مدیران و کارشناسان و کارگران غیور ایجاد شده است.

 

رئیس دولت سیزدهم، تکمیل ۳۴ درصد این پالایشگاه را طی ۲۰ ماه در دولت کنونی به عنوان ثبت رکوردی در کار جهادی وزارت نفت قابل تقدیر خواند و تاکید کرد: باید این میراث به دست کارکنان وزارت نفت ادامه یابد.

 

 وی یکی از دستاوردهای بهره برداری از این پالایشگاه را جلوگیری از خام فروشی عنوان کرد و ادامه داد: با بهره برداری از این پالایشگاه چهار میلیون لیتر بنزین و پنج میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت کشور افزوده شد.

 

آیت‌الله رئیسی، سرعت بخشی به آغاز عملیات اجرایی فاز سوم این پالایشگاه را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ پیمانکار و مشاور و هفت هزار کارگر و کارشناس در این پالایشگاه مشغول فعالیت هستند و این کارگران با پایان احداث این فاز نگرانی هایی دارد اما با آغاز فاز سوم این پالایشگاه، نیروها به‌کارگیری می شوند و نگرانی ها رفع خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه بهره برداری از این طرح پیام‌آور امیدواری و توانمندی است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی امروز نه تنها در داخل کشور بلکه در صنعت نفت آمریکای لاتین و ونزوئلا که با خروج آمریکا دچار مشکل جدی شده بود، موفقیت های چشمگیری در حوزه فنی و مهندسی را به ثبت رسانده است.

 

رئیس جمهور، افزود: صنعت نفت ایران امروز به بلوغ و توانمندی در دانش و توانمندی فنی رسیده است که می تواند به عنوان نیروی کارآمد در داخل و خارج کشور منشا اثرگذاری باشد و جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که توانمندی های فنی و مهندسی خود را به سایر کشورها صادر کند.

 

وی ضمن تقدیر از تمام مدیران گذشته برای تکمیل پالایشگاه آبادان، تصریح کرد: باید از مدیران گذشته و همه کسانی که برای بهره برداری از این پالایشگاه نقش آفرینی کردند نیز تقدیر کرد و نباید قدر کار و تلاش آنها نادیده گرفته شود.

 

آیت الله رئیسی، در بخشی از سخنان خود بر ضرورت توجه جدی به مدیریت مصرف علاوه بر مدیریت تولید، تاکید کرد و ابراز داشت: این پروژه را از جمله جلوه های تحقق شعار سال است و پالایشگاه آبادان زمینه ای برای جلوگیری از خام فروشی و جلوه ای از کار دانش بنیان و اشتغال آفرین است.

 

وی کار شبانه روزی و جهادی در گرمای ۵۰ درجه ای آبادان را نمونه ای دیگر از افتخار آفرینی در کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: آمریکایی ها و انگلیسی ها دستاوردهای جمهوری اسلامی را در صنعت نفت ببینند و بدانند که ایرانی می تواند.

 

رئیس دولت سیزدهم، تاکید کرد: بهره‌برداری درست، ارتقای بهره وری در کنار صرفه جویی و استفاده بهینه باید مورد تاکید قرار گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خوستار پای کار آمدن همه وزارتخانه ها برای جبران عقب ماندگی های خوزستان شد و اذعان کرد: خوزستان سرزمین شهدای بزرگ، ایثار و فداکاری است و همه ما به خوزستان مدیون هستیم و همه وزارتخانه ها با کار شبانه روزی برای مردم ادای دین کنند.

 

آیت الله رئیسی، همچنین یکی دیگر از مشکلات جدی خوزستان را حوزه آب و فاضلاب عنوان کرد و گفت: خوزستان از سال های گذشته با عقب ماندگی هایی در این حوزه روبرو بوده که باید همه وزارتخانه ها برای رفع چالش های موجود پای کار بیاید.

 

وی ایستادگی و مقاومت خوزستان را برای کشور الهام بخش دانست و بیان کرد: برخی شهرهای این استان، همچنان در موضوع آب و فاضلاب مشکل دارد که کارهایی در حال انجام است و سرعت بخشی به این طرح ها ضروری است.

 

رئیس جمهور، با بیان اینکه خوزستان سرزمین جوانان برومند است، ابراز کرد: نشاط جوانان مورد تاکید دولت است و ورزش نیز امری لازم برای جوانان است که باید نسبت به ارتقای وضعیت ورزش در آبادان و اهواز و شهرهای مختلف استان بیش از پیش توجه شود.

 

وی بر ضرورت تلاش مضاعف مدیران خوزستان برای رفع محرومیت در این استان تاکید کرد و ادامه داد: کار جهادی با رفتار عادی متفاوت است. در کار جهادی باید همواره تلاش دشمن برای ضربه زدن به انقلاب را از طریق تلاش شبانه روزی خنثی کرد.

 

آیت الله رئیسی همچنین ازدواج، اشتغال و مسکن را نیازهای اساسی جوانان عنوان کرد و گفت: مسکن وعده دولت سیزدهم، قانون مصوب مجلس و نیاز کشور است که در این راستا تلاش و برنامه ریزی های جدی صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه اشتغال و مسکن در سال ۱۴۰۲ به صورت جدی در دستور کار دولت قرار دارد، یاد آور شد: مشکل کمبود و گرانی مسکن در کشور ناشی از بی توجهی به این بخش طی سال های گذشته است.

 

رئیس دولت سیزدهم رشد تعداد شرکت های دانش بنیان در کشور را بسیار چشمگیر خواند و عنوان کرد: تعداد شرکت های دانش بنیان کشور در سال جاری ۹۷ درصد افزایش یافت که این نشان دهنده اراده دولت برای تحقق شعار سال و حرکت در مسیر اقتصاد دانش بنیان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش دشمن برای جذب جوانان اشاره کرد و افزود: دشمن در حریم امن جمهوری اسلامی به دنبال نیروگیری برای خود است که یکی از این راه ها دست گذاشتن بر مشکلات موجود و بزرگنمایی آنهاست به همین دلیل مدیران باید بر خدمت به مردم متمرکز بیشتری داشته باشند.

 

آیت الله رئیسی، خاطر نشان کرد: دشمنان ایران اسلامی در ماه های گذشته جنگ ترکیبی را برای جلوگیری از موفقیت کشور به راه انداخته اند و ما نیز اراده کرده ایم که در جنگ ترکیبی بر دشمن غلبه کنیم و در این مسیر کارهایی که پیش از این نشدنی جلوه داده می شد به دست دولت سیزدهم اجرایی شد.

 

وی اضافه کرد: دشمن با حمله سایبری به وزارت نفت و خارج کردن جایگاه های سوخت کشور در همان ماه های ابتدایی روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش کرد با ایجاد نارضایتی فتنه در کشور ایجاد کند که با اقدامات جهادی این فتنه خنثی شد.

 

رئیس جمهور، از رشد چهار درصدی اقتصادی کشور در دولت سیزدهم خبر داو و بیان کرد: رشد اقتصادی کشور در دولت قبل ۰/۴ درصد بود که با تلاش دولت سیزدهم این رشد در سال جاری به چهار درصد رسید.

 

وی گفت: وقتی دشمن دید که کشور یکپارچه به کارگاه تلاش و کار تبدیل شده است با ایجاد فتنه ها مختلف و تلاش برای ایجاد اختلاف بین مسئولان هر آنچه در توان داشتند به میدان آورد تا دولت سیزدهم موفق نباشد.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه پس از وزارت دفاع، وزارت نفت بیشترین تحریم خارجی را دارد ولی شاهد پیشرفت در هر 2 این بخش ها هستیم، تصریح کرد: دشمن با جمع بندی بی اثر شدن تحریم ها و تلاش شبانه روزی دولت در این مسیر، فتنه آشوب را در کشور کلید زد که با پشتیبانی مردم این فتنه نیز خنثی شد.

 

وی یاد آور شد: با وجود همه فتنه ها و توطئه های دشمن، جمهوری اسلامی به پیش می رود و با همه دشمنی ها این حرکت عظیم ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 1258410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha