توجه بالای رئیس‌جمهور به خوزستان فرصت خوبی برای رشد ظرفیت‌های استان است

خانچی، با اشاره به سفرهای رئیس‌جمهور به خوزستان گفت: این میزان از توجه رئیس جمهور به استان را می توان فرصت خوبی برای رشد ظرفیت ها جهت ارتقای ایمنی جاده های خوزستان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، محمد خانچی، امروز در آیین افتتاح ۲ مرکز رفاهی خدماتی استان خوزستان اظهارکرد: وجود مجتمع‌های رفاهی بین راهی باعث کاهش مشکلات جاده‌ای میشود لذا تا پایان سال جدید، هشت مجتمع رفاهی دیگر در خوزستان تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی خوزستان افزود: تلاش می‌شود با همکاری دستگاه‌های مختلف خطرات جاده‌ها کاسته شود و نسبت به ایمن‌سازی آنها اقدامات لازم صورت پذیرد.

 

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های راهسازی با شتاب بیشتری در راستای ارتقاءگی ایمنی جاده ها در حال انجام است، تصریح کرد: اقدامات خوبی نسبت به چهار سال گذشته در خوزستان انجام شده ولی تا رسیدن به استانداردها فاصله داریم.

 

خانچی، با اشاره به سفر امروز رئیس جمهور به خوزستان، ابراز کرد: دولت توجه ویژه ای به این استان دارد که زمینه تبدیل خوزستان به یک کارگاه عمرانی را فراهم کرده و این امر نویدبخش اتفاقات خوبی است.

 

وی در خصوص گفته رئیس جمهور مبنی بر اینکه «آنقدر به این استان خوزستان سفر می‌کنم» بیان کرد: این میزان از توجه رئیس جمهور به استان را می توان فرصت خوبی برای رشد ظرفیت ها جهت ارتقای ایمنی جاده های خوزستان دانست.

 

سید احمد آوایی، نیز با بیان اینکه بهترین خدمت مسئولان این است که موانع پیش روی مردم را کاهش دهند، عنوان کرد: افرادی که در وضعیت کنونی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند افرادی شجاع هستند لذا با توجه به شرایط اقتصادی از این افراد باید حمایت شود تا از نظر اعتباری و آورد مالی متضرر نشوند.

 

نماینده مردم شهرستان دزفول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت اختصاص اعتبار جهت ایمن سازی جاده دزفول شوشتر، جاده میانرود و جاده بن جعفر اذعان کرد: احداث جاده و ایمن‌سازی جاده‌های موجود و ساخت مجتمع‌های رفاهی بین جاده‌ای باعث جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در حوادث جاده‌ ای سه عامل ایمن‌بودن جاده، اشتباه انسانی و ایمن بودن خودرو نقش دارند، تاکید کرد: هم خودروها و هم جاده‌ها باید ایمن باشند تا خطای انسانی کاهش یابد و مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده‌ای کاهش یابد‌.

 

آوایی، خاطر نشان کرد: متاسفانه خودروسازان در بحث کیفیت خودرو بی‌تفاوت هستند و دولتهای مختلف نیز منافع خودروسازان را به منافع مردم ترجیح میدهند که این موضوع اشتباه است.

 

وی با اشاره به بی توجهی دولت‌ها به مصوبه کاهش تعرفه واردات خودرو توسط مجلس، ادامه داد: متاسفانه از طرفی با مصوبه مجلس در خصوص کاهش تعرفه واردات خودرو مخالفت شده و از طرف دیگر واردات خودرو را به دو خودروساز داخلی سپرده‌اند که باز هم باعث انحصاری شدن بازار خوردو شده است.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حمایت از تولید داخلی فقط جلوگیری از واردات خودرو نیست و این اقدام باعث شده خودروسازان منافع مردم را نادیره بگیرند و من بارها به مسئولین گفته‌ام با واردات خودرو و با تعیین یک تعرفه پایین و معقول باید کمک کنیم تا جوانان بتوانند با قیمت پایین خودروی ایمن و با کیفیت تهیه کنند چرا که برخی از طریق همین خودروها امرار و معاش می‌کنند.

 

آوایی، گفت: در کنار ایمن‌سازی جاده‌ها و خودروها اما باید در اجرای قوانین رانندگی سخت‌گیری شود تا شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.

 

وی با اشاره به توافقات اخیر در حوزه سیاست امور خارجه با همسایگان، یاد آور شد: تنش‌زدایی با کشورهای همسایه اتفاق مبارکی است که باعث نتایج مثبت به ویژه در حوزه گردشگری میشود لذا باید از این ظرفیت برای جذب گردشگر خارجی خواهد شد.

 

گفتنی است، در این آیین مجتمع خدمات رفاهی بین راهی نساروند به مساحت ۷ هزار متر مربع با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال در جاده آزادراه دزفول به اهواز انتهای بوار ملاصدرا به بهره‌برداری رسید.

 

همچنین در این مراسم احداث روشنایی چهارراه‌ آوج به سیاه منصور به طول ۴.۵ کیلومتر و اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

 

کد خبر 1258442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha