اجرای طرح آرامش بهاری در بارگاه مطهر امامزادگان استان سمنان

حجت الاسلام تدینی از از اجرای طرح آرامش بهاری در بارگاه مطهر۱۲۵ امامزاده استان در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبرداد.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان ضمن تبریک بهار قرآن وبهار طبیعت گفت: طرح آرامش بهاری در بارگاه مطهر ۱۲۵ امامزاده استان سمنان اجرا می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه در این طرح، بقاع متبرکه برای پذیرایی از زائران و مسافران از سراسر کشور آماده شده‌اند اظهارداشت:  همچنین بارگاه مطهر ۳۰ امامزاده هم برای ارائه خدمات و اسکان به زائرین و مسافران نوروزی آماده شده است.

 

حجت الاسلام تدینی در خصوص اجرای ویژه برنامه‌های نوروز و ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه  استان سمنان بیان کرد: فضاسازی بهاری در بارگاه‌های مطهر امامزادگان پیش از سال نو، اجرای برنامه تحویل سال و اجرای طرح ضیافت الهی با شروع ماه مبارک رمضان با ایجاد خیمه معرفت از برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه برنامه های طرح بهاری طی ایام نوروز دراین استان براساس سه مرحله برنامه ریزی شد اظهار کرد: نخستین مرحله  قبل از سال تحویل  با موضوع آماده سازی، اسکان، نظافت امامزاده‌ها و فضای سبز، چراغانی و … بود.

 

وی دومین مرحله را در زمان تحویل سال جدید عنوان کردوافزود: پخش دعا، مناجات، برنامه‌های تبلیغی و معنوی انجام و فضای خوبی برای زائران و مسافران نوروزی فراهم شد.

 

حجت الاسلام تدینی با بیان اینکه سومین نوع برنامه‌های تدارک دیده شده برای بعد از تحویل سال بودکه تا پایان تعطیلات نیز ادامه دارد، اضافه کرد: طرح ضیافت ویژه ماه رمضان و ادعیه متبرکه و کرسی، خیمه‌های معرفت ویژه پاسخگویی مسائل شرعی، اقامه نماز جماعت و جوایز و کارهای فرهنگی در ۳۰ امامزاده که در مسیر تردد زائران رضوی هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با یادآوری اینکه اوقاف با برگزاری ویژه برنامه آرامش بهاری در ایام نوروز برنامه های خوبی ارایه می دهد، گفت: بهره‌گیری بیشتر مردم از امور فرهنگی به‌ویژه زائران مسیر حرم امام رضا (ع)، خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی، تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، نشر معارف اسلامی و ترویج باورهای دینی و آشنایی مردم با زندگی ایرانی و اسلامی با روش‌های نوین در این ایام  از اهداف اجرای این طرح است.

 

وی با تأکید بر اینکه بقاع متبرکه و امامزاده‌ها همچنین آمادگی کامل را برای پذیرایی از مسافران نوروزی و همچنین زائران رضوی را دارند، ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته تمام بقاع استان میزبان طرح آرامش بهاری چه در روزهای ابتدای نوروز و چه در ماه رمضان تا پایان تعطیلات نوروزی، خواهند بود.

 

کد خبر 1258592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha