حل مشکل اقتصاد کشور در تولید و اشتغال است

متفکرآزاد با بیان این‌که تورم موجود در بازار و‌ گرانی اجناس، زندگی مردم را با سختی مواجه کرده است؛ گفت: برای حل ریشه‌ای مشکل اقتصاد کشور باید از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد متکی به تولید و صادرات حرکت کنیم.

روح الله متفکرآزاد، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «مهار تورم، رشد تولید» اظهار داشت: رهبر انقلاب همه ساله با توجه به موقعیت های خطیر کشور در ابعاد داخلی و بین‌المللی شعاری را به عنوان قطب‌نمای حرکت مردم و مسؤولان تبیین می کنند.

وی با تأکید بر این‌که شعار سال نتیجه تسلط دقیق، عالمانه، ژرف‌اندیشانه و آینده‌نگرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مسایل کشور است، خاطرنشان کرد: مسأله امروز کشور همان‌گونه رهبری فرمودند؛ اقتصاد کشور و معیشت مردم است، همت دولتمردان در سال جاری باید در حل این مسأله معطوف شود.

متفکرآزاد با بیان این‌که تورم موجود در بازار و‌ گرانی اجناس، زندگی مردم را با سختی مواجه کرده است؛ گفت: تولید، اشتغال، خودکفایی و عدم وابستگی به خارج از مؤلفه های مهم در تقویت اقتصاد کشور است، قطعا برای حل ریشه‌ای مشکل اقتصاد کشور باید از اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد متکی به تولید و صادرات حرکت کنیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به نقدینگی موجود در کشور و سرمایه‌های سرگردان مردم تصریح کرد: اگر این سرمایه‌ها به سمت تولید و اشتغال سوق داده شوند؛ شکی نیست که هم دولت و هم ملت سود خواهند برد. اعتقاد دارم این سرمایه‌ها باید از دلالی خارج شده و به سمت بازارهای مطمئن و مفید برای کشور هدایت شوند.

وی با تأکید بر این که رسانه ها باید سرمایه گذاری در تولید را «ارزش» معرفی کنند، گفت: وظیفه دولت این است که سرمایه گذاری در تولید را سودده و مقرون به صرفه کند که مردم برای سرمایه گذاری رغبت داشته باشند و با این روش بتوانیم تورم را هم مهار کنیم.

متفکرآزاد وظیفه وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی را تسهیل قوانین برای سرمایه‌گذاری و تولید دانست و افزود: تعریف روش‌های قانونی برای ایجاد رغبت عمومی در جهت سرمایه گذاری در تولید و نه سوداگری، قطعا وظیفه مجلس و نمایندگان است.

کد خبر 1258649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha