امروز دچار فقر فرهنگی شده ایم/ باید نسل جوان را با فرهنگ غنی اسلام آشنا کنیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دچار فقر فرهنگی شده ایم، گفت: تمامی دستگاههای فرهنگی و  تمام کسانی که در فرهنگ این جامعه نقش دارند کم کاری کرده اند.

مجتبی محفوظی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تأثیر ماه مبارک رمضان در نشاط معنوی جامعه گفت: ماه مبارک رمضان ماه شریف و کریمی است. ماهی است که خداوند ما را بر سر سفره‌اش دعوت کرده است در‌های بهشت باز و‌ در‌های جهنم بسته است. ماهی است که خداوند فضل، کرم، بزرگی و‌ رحمتش را برای بندگانش فراهم کرده است که خودسازی کنند و بار گناهانشان را کم کند و بر بار حسناتشان بیفزایند.

 

 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دستگاه‌ها، مسئولان، دولت و تمامی افرادی که متولی هستند می‌توانند فرهنگسازی کنند. جامعه ما مقداری با فرهنگ دینی فاصله گرفته است و مقصر اصلی نیز خود مسئولان هستند. تمامی دستگاه‌های فرهنگی و تمام کسانی که در فرهنگ این جامعه نقش دارند کم کاری کرده‌اند.

 

 

وی ادامه داد: بالای ۳۰ سازمان متولی امر فرهنگ داریم اما وضعیت فرهنگی‌مان این است. امروز دچار فقر فرهنگی شده‌ایم. فرهنگ دینی‌مان یکی از مؤلفه‌های فرهنگ کامل ماست و یکی از مؤلفه‌های فرهنگ دینی احترام به احکام دینی است که متأسفانه ما در این حوزه کم کاری کردیم. ‌ای کاش ما می‌توانستیم فرهنگ‌سازی کنیم شاید جوانان ما آنگونه که باید با اسلام آشنا نشدند.

 

 


نماینده مردم آبادان در مجلس با انتقاد از ضعف آموزش و پرورش گفت: سازمان صداوسیما و آموزش و پرورش نقش اصلی را در بحث فرهنگ‌سازی به عهده دارند. ما کوتاهی و کم کاری کردیم و راه را بیراهه رفتیم. باید جوانان، نوجوانان، کودکان و اطفال را با فرهنگ غنی اسلام آشنا می‌کردیم که این به نفع ملت‌ها، مستضعفین و بشریت است. باید جامعه را در آینده به این سمت سوق دهیم.

کد خبر 1259048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha