اعزام ۵۹۰ مبلغ دینی به مساجد و هیئات مذهبی خراسان شمالی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ۵۹۰ مبلغ دینی از قم و مشهد به خراسان شمالی اعزام شدند.

حجت الاسلام ناصر هدایتی- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی- در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: یکی از برنامه‌های شاخص در ماه مبارک رمضان اعزام بیش از 590 نفر مبلغ بومی و غیربومی اعم از روحانی مستقر، طرح هجرت، هدایت و مبلغین اعزامی از قم و مشهد به مساجد و هیئات مذهبی استان باهدف تبلیغ و تقویت مبانی اعتقادی و جهادی در مردم است.

 

وی با اشاره به دعوت از مبلغین و اساتید برجسته علمی به استان خراسان شمالی، عنوان کرد: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که در ماه مبارک رمضان در استان خراسان شمالی هرساله رقم می‌خورد، اجرای کرسی‌های تفسیر قرآن کریم با حضور تعدادی از اساتید و سخنرانان برجسته کشوری باهدف رشد و ارتقاء جامعه در زمینه‌های اعتقادی و آشنایی بیشتر آنان با آموزه‌های قرآنی است.

 

حجت الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: در ایام ماه رمضان گروه‌های تبلیغی به استان دعوت‌شده‌اند که این گروه‌ها با حضور در محلات، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها به اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل محفل انس با قرآن، مسابقات فرهنگی، اجرای سرود و اهدای جایزه می‌پردازند و باعث ایجاد فضای نشاط و شادابی معنوی در جامعه می‌شوند.

 

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مراسم جزء خوانی قرآن کریم هم هر روز در ماه مبارک رمضان در تمامی مساجد شهری و روستایی در حال اجراست و مراسم محوری جزء خوانی قرآن کریم با حضور قاریان و مرتلین برجسته استان به‌صورت هر ۱۰ روز در  یکی از شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان اجرا و به‌صورت زنده از شبکه استانی پخش می‌شود.

 

حجت الاسلام هدایتی بیان کرد: جلسات تفسیر قرآن در تمامی شهرستان‌ها و در مساجد محوری و با محوریت ائمه جمعه در حال برگزاری است که حجت الاسلام «رضا نوری» نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، حسینی آملی، میرمعزی و آلوستانی از اساتیدی هستند که در محافل محوری تفسیر قرآن که در مساجد محوری مرکز استان، حضور دارند.

 

وی افزود: گسترده شدن سفره‌های افطاری ساده در مساجد شهری و روستایی، اقامه نماز در سه وعده توسط ائمه جماعات، اعزام مبلغین و قاریان قرآن به محافل و مجالسی که در ادارات برگزار می‌شود، فعال نمودن جلسات خانگی قرآن در ماه رمضان، جشن خودرویی در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح فرهنگی در بوستان‌ها و مساجد، اعزام کارشناسان مذهبی و مداحان به برنامه‌های سحرگاهی صداوسیما و برگزاری جلسات آموزشی تبیینی برای گروه‌های هدف با حضور اساتید برجسته از قم به‌صورت کارگاهی از دیگر برنامه‌هایی است که در ایام ماه مبارک رمضان در حال اجرا است.

کد خبر 1259199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha