تشریح برنامه های ۲۹۰مین سالگرد «مختومقلی فراغی»/ مختومقلی صرفا برای یک قوم نیست

رعیت گفت: مختومقلی فراغی صرفا برای یک قوم نیست بلکه برای همه مردم و فرهنگ ایران عزیزمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمد رعیت امروز (سه شنبه 8 فروردین) در جلسه برنامه ریزی آیین گرامیداشت دویست و نودمین سالگرد تولد شاعر و عارف ایرانی ترکمن «مختومقلی فراغی» در مسجد آرامگاه مختوم‌قلی فراغی گفت: برای بزرگداشت دویست و نودمین سالگرد تولد شاعر و عارف ایرانی ترکمن «مختومقلی فراغی» برنامه های مختلفی پیش بینی شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: همه مسئولان سعی دارند تا هویت ملی یکی از چهره های مفاخر را بزرگ بداریم که تاریخ ساز بوده اند.

 

وی با بیان اینکه کار مختومقلی فراغی یک کار خدایی و تقوایی است، ادامه داد: مختومقلی فراغی در دل مردم بزرگتر نیز می شود.

 

رعیت خاطرنشان کرد: در سال گذشته مراسم بزرگداشت مختومقلی فراغی با حضور بیش از 25 هزار نفر در آرامگاه این شاعر شهیر برگزار شد و برای اولین بار در 14 شهرستان مراسم رسمی گرفته شد.

 

وی با اشاره به ظرفیت های گوناگون شهرستان مراوه تپه، گفت: مردم این منطقه با فرهنگ هستند و هنر و فرهنگ در گوشت و خون این مردم نهفته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اظهارداشت: مختومقلی فراغی صرفا برای یک قوم نیست بلکه برای همه مردم و فرهنگ ایران عزیزمان است.

 

وی افزود: مراسم بزرگداشت این شاعر شهیر نیز امسال همچون سال گذشته در همه شهرستان ها برگزار خواهد شد و از ظرفیت سایر اقوام، شعرا و بزرگان استفاده خواهد شد.

 

رعیت گفت: برای معرفی و شناساندن بیشتر معرفت و آموزه های مختومقلی فراغی، از بزرگان، نخبگان، مسئولان ارشد ترکمنستان، قزاقستان و ترکیه نیز دعوت خواهد شد.

 

وی افزود: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای شرکت در این مراسم دعوت شده است.

 

 

 

کد خبر 1259211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha