ترتیل خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با قدمت ۳۱ ساله

حرم مطهر حضرت معصومه(س) پایه گذار نهضت جمع خوانی قرآن کریم در جهان اسلام است که منشا ترتیل خوانی در بقاع متبرکه و مساجد و ... در جهان شد.

حسن فرقانی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به برپایی محفل جز خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: امسال برای 31 امین سال پی در پی مراسم ترتیل خوانی در حرم مطهر برگزار می شود.

 

مسئول برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: حرم مطهر حضرت معصومه(س) موسس و پایه گذار نهضت جمع خوانی قرآن کریم در جهان اسلام است که منشا ترتیل خوانی در امکان مقدسه ازجمله بقاع متبرکه و مساجد در جهان شد.

 

وی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال های گذشته این مراسم با حضور گسترده مومنان برگزار می شود گفت: حدود شش هزار نفر به صورت حضوری در آئین ترتیل خوانی حرم حضرت معصومه(س) شرکت می کنند.

 

مسئول برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) ادامه داد: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروز شاهد حضور زائران از سراسر کشور و حتی سایر کشورها در مراسم جزء خوانی قرآن کریم هستیم.

 

فرقانی ادامه داد: همچنین این مراسم به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رسانه ملی ازجمله شبکه سه، شبکه استانی قم و شبکه‌های جام جم و ولایت پخش می‌شود و مومنین به صورت غیرحضوری نیز از این مراسم بهره مند می شوند.

 

مسئول برگزاری مراسم جزء خوانی قرآن کریم در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: در این مراسم از پنج قاری و حافظ قرآن استفاده می شود که هرکدام پنج صفحه را قرائت می کنند.

 

وی با بیان اینکه آیین جزء خوانی کلام الله مجید در شبستان امام خمینی (ره) به همراه تفسیر و با توجه به موضوعات روز برگزار می‌شود گفت: امسال موضوع زن و خانواده محور برنامه تفسیر قرآن در حرم مطهر است که بعد از پایان مراسم جزخوانی توسط حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم انجام می شود.

کد خبر 1259248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha