رمضان ماه خود سازی، تزکیه و تهذیب نفس است /برگزاری محفل قرآنی ویژه بانوان در کرمانشاه

سهیلی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان در شهر کرمانشاه یک محفل ویژه بانوان در بقعه سیده فاطمه(س) شهر کرمانشاه در حال برگزاری است.

ساحل سهیلی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برپایی محفل جزءخوانی قرآن در بقاع متبرکه و مساجد کرمانشاه، گفت: جلسات جزءخوانی قرآن کریم از ابتدای ماه مبارک رمضان در کرمانشاه آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد  که ۱۲ محفل قرآنی در بقاع متبرکه و ۸ محفل قرآنی در مساجد سطح شهر کرمانشاه  در حال برگزاری است.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه رمضان ماه خود سازی، تزکیه و تهذیب نفس است، افزود: اگر ما در این ماه خودسازی داشته باشیم می توانیم در طول سال دیگر سازی داشته باشیم همچنین در ماه مبارک رمضان حس رأفت و مهربانی قلب، تقویت گردیده و روزه داران یکدیگر را نزدیک احساس می کنند که در تقویت همدلی سخت کارا و مؤثر می باشد.
 

وی بابیان اینکه قرآن کریم روزه، نزول قرآن و شب قدر را از عوامل وحدت میان مسلمین معرفی کرده است، خاطر نشان کرد:هیچ مسلمانی شک ندارد که کتاب قرآن منشور هدایت و سعادت همه مردم جهان است،قرآن نه تنها خود عامل وحدت است، بلکه راهکارها و زمینه‌های ایجاد وحدت اسلامی را نیز ارائه می‌کند.

 

سهیلی، با اشاره به برگزاری محفل جز خزانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ،اظهار کرد: محفل جزءخوانی ماه مبارک رمضان در حسینیه شهدا سپاه کرمانشاه هر روز برگزار و به صورت زنده از شبکه استانی زاگرس پخش می‌شود.

 

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پایان گفت: ماه مبارك رمضان ماه رحمت و بخشش و غفران و مغفرت است. در این ماه برای گناهانی كه در طول یك سال مرتكب شده ایم استغفار می كنیم و فرصتی برای نزدیک شدن دل‌های مسلمانان است.

کد خبر 1259457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha